مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم مطرح کرد

تمهیدات شهرداری قم برای جلوگیری از وقوع سیلاب

با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد که خطر سیل مانند ۱۱ فروردین ۸۸ وقوع پیدا کند، لازم است آماده باشیم، به همین دلیل وضعیت شرایط جوی به طور مداوم رصد می‌شود.
کد خبر: ۱۹۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 11 March 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی‌اکبر رحیمی با بیان اینکه مرکز پیشگیری در قالب کمیته ایمنی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در قالب این کمیته یک سری اقدامات پیش از ایام تعطیلات انجام شده است که از جمله آنها آموزش نیروهای پارکینگ زائر در زمینه اطفای حریق و کمک‌های اولیه با همکاری دستگاه‌های امدادرسان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی در حال طراحی تعدادی بروشور و بنر هستیم تا به زائران در زمینه خطر وقوع سیل در رودخانه اطلاع‌رسانی شود، زیرا خطر اصلی در حوزه مدیریت بحران رودخانه قم است.

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم با بیان اینکه در زمینه امنیت و ایمنی پارکینگ‌ها مکاتبات انجام شده است گفت: اگر بنا است از پارکینگ‌ رودخانه استفاده شود، باید برنامه خاصی برای آن در نظر گرفته شود.

وی رصد شرایط جوی را از اقدامات پیشگیرانه ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد که خطر سیل مانند 11 فروردین 88 وقوع یابد، لازم است آماده باشیم، به همین دلیل وضعیت شرایط جوی به طور مداوم رصد می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز درصدد هستیم یک سری هماهنگی‌ها با حوزه بالادست از جمله روستای قلعه چم و بخش کهک صورت گیرد تا در صورت وقوع اتفاق و بارندگی شدید بتوانیم هر چه سریع‌تر رودخانه را تخلیه کنیم تا اتفاقی برای شهروندان و زائران روی ندهد.

وی با بیان اینکه بحث استفاده از ظرفیت مرکز کنترل هوشمند ترافیک در دستور کار است گفت: کنترل موارد ایمنی در سطح شهر مانند ترافیک‌های شدید یا حوادث دیگر مانند چهارشنبه سوری از طریق دوربین‌های سطح شهر صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: یک سری تجهیزات مدیریت بحران و دستور برقراری ارتباط از طریق بیسیم آماده شده تا در صورت وقوع اتفاق بتوانیم به سرعت از آن استفاده کنیم.

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم یادآور شد: در پارکینگ زائر با سازمان هلال احمر هماهنگ شده تا اکیپ امدادی در پارکینگ زائر مستقر شود تا بتوانیم در صورت لزوم از آنها استفاده کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار