شرایط عضویت در پلیس افتخاری ناجا

کد خبر: ۲۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 08 April 2015

سرهنگ جعفر علیاری ضمن بیان شرائط عضویت در پلیس افتخاری ناجا، گفت: راه‌اندازي پليس افتخاري در ناجا، نقطه اوج ارتباط با مردم در راستاي افزايش امنيت و احساس آن در جامعه محسوب مي‌شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیاری با بیان اینکه تشکیل پلیس افتخاری با هماهنگي وزارت كشور و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و از طريق ستاد كل به تصويب فرمانده كل قوا رسيده، در زمینه انگيزه‌هاي راه‌اندازي پليس افتخاري در ناجا، اظهار داشت: هدف نيروي انتظامي استقرار پليس جامعه‌محور و خدمتگزاري به مردم است و راه‌اندازي پليس افتخاري در ناجا، نقطه اوج ارتباط با مردم در راستاي افزايش امنيت و احساس آن در جامعه محسوب مي‌شود.

معاون نیروی انسانی انتظامی استان پليس افتخاري را از جهات مختلف براي جامعه مفيد خواند و تصریح کرد: اولاً پليس افتخاري با توجه به افتخاري بودن آن هزينه اقتصادي زيادي براي دولت ندارد و از طرفي با توجه به آشنايي به فرهنگ مردم آن منطقه مورد اعتماد مردم هست، پليس افتخاري با اين ويژگي‌ها در حفظ نظم و کنترل و رضايت اجتماعي نقش موثری دارند، يعني در ايجاد اعتماد بين مردم و خودشان و اعتماد بين مردم و پليس مؤثر هستند.

اين مقام انتظامي هدف اصلي از اجرايي شدن طرح پليس افتخاري را استفاده از ظرفيت‌هاي اجتماعي در سطح ملي عنوان و تاکيد کرد: رويکرد اصلي اين پليس، فرهنگي و اجتماعي بوده و مي‌توان با برنامه‌ريزي و استفاده مناسب از اين پليس کاهش هزينه‌ها و افزايش بهره‌وري در جامعه مردمي پليس را انتظار داشت؛ و ناجا به هيچ وجه بدنبال استقرار پليس حرفه‌اي در نظامي بوروکراتيک، نيست.

سرهنگ علیاری با تاکید بر اینکه افراد متقاضی بايد انگيزه شرعي و ملي در راستاي كمك به استقرار نظم و امنيت اجتماعي را داشته باشند، شرائط جذب در پلیس افتخاری را داشتن اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن مدرک تحصیلی سوم راهنمایی به بالا و برخورداری از سلامت و توانایی جسمی و روحی و عدم اعتیاد به مواد مخدر و عدم سوء پیشینه کیفری و حداقل سن 15 و حداکثر 65 سال ذکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت جذب پلیس افتخاری شامل بسیجیان، بازنشستگان نیروهای نظامی و انتظامی و فرزندان آنان و شاغلان دستگاه‌های لشکری و کشوری و آحاد مختلف مردم می‌باشد، ادامه داد: این قبیل داوطلبان از امتیازات ویژه‌ای از جمله اعطای پاداش حسب ماموریت‌های محوله، برخورداری از اولویت استخدام در ناجا و صدور گواهی همکاری پلیس افتخاری برای مبادی مورد نیاز استخدام برخوردار می‌باشند.

معاون نیروی انسانی استان در پایان ضمن دعوت از جوانان متعهد، از داوطلبان خواست جهت ثبت نام به رده‌های انتظامی در سطح استان بخصوص معاونت نیروی انسانی واقع در شهرک آزمایش تبریز مراجعه نمایند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناصرفخیره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
باتوکل به خداوند واحترام به تمامی سرداران و خیلی مایل هستم درخدمت نیروانتظامی باشم,چراکه امنیت مردم بالاترین پاداش برای ماهست,,باتشکر ازهمه کسانی که این طرح را افتتاح کردند,,یاعلی...
امیررضا صفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
ببخشید من تو تبریز زندگی می کنم ادرس ش کجاست
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار