نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

یکی از ارکان اقتدار ملی، وسایل ارتباط جمعی است

صدا و سیما در جمهوری اسلامی باید سبقه فرهنگی داشته باشد، اما قبل از انقلاب اسلامی، صدا وسیمای ما ننگ آور بود و رنگ و بوی اسلامی نداشت.
کد خبر: ۲۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 08 April 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز(19فروردین) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صداوسیمای استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت رسانه در عصر امروز خاطرنشان کرد: یکی از ارکان اقتدار ملی، وسایل ارتباط جمعی است، هر کشوری از این وسایل بیشتر برخوردار باشد آثار ارزشمندی بر آن مترتب است.

وی افزود: ارتباط جمعی در هر جامعه موثر است، در عصر ما نیز به قدری تاثیرگذار است که عصر امروز را عصر ارتباطات نامیده اند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر جایگاه صدا و سیما خاطرنشان کرد: صدا و سیما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، چرا که در هر خانه ای وجود دارد، رسانه ملی یک دانشگاه خانوادگی است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: در اصل 175 قانون اساسی آمده است که مسئول سازمان صدا و سیما توسط مقام رهبری تعیین می شود وبیان اندیشه ها و افکار آزاد است مادامی که در چارچوب اسلام و رعایت مصالح کشور باشد.

آیت الله مجتهدشبستری افزود: صدا و سیما در جمهوری اسلامی باید سبقه فرهنگی داشته باشد، الحمدلله این آرزو تامین شده است، اما قبل از انقلاب اسلامی، صدا وسیمای ما ننگ آور بود و مانند برنامه های ماهواره ای که از مهد کفر پخش می شود، رنگ و بوی اسلامی نداشت.

امام جمعه تبریز ابراز داشت: برخی خشک مقدس ها که می گویند هنوز هم نمی توان از برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد، ناسپاسی است، البته تعداد این افراد کم است.

وی ادامه داد: ما نیز انتقادهایی که در مواقع لازم نسبت به مسئولان صدا و سیما داریم که امیدواریم اشکالات هر چه زودتر رفع شود و دولت از نظر بودجه، صدا و سیما را تقویت کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: اگر از بودجه فرهنگی کاسته شود باید بودجه زندان ها و دادگستری ها را افزایش داد، ولذا کار فرهنگی باید در صدا و سیما و رسانه ملی صورت بگیرد.

آیت الله مجتهدشبستری در ادامه نسبت به قومیت گرایی در برنامه های صدا و سیما هشدار داد و ابراز داشت: باید مساله قومیت گرایی در برنامه های صدا و سیما نباشد تا مردم یکپارچه شوند.

وی ادامه داد: نباید با ساخت برنامه هایی به قومیت گرایی دامن زد، ساخت سریال در خانه های مجلل نیز به تشویق تجملات منجر می شود، این در حالی است که دم از اقتصاد مقاومتی می زنیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید هنرمندان متعهدی در صدا و سیما تربیت و تبیلغ شوند تا الگویی برای سایر مردم باشند.

امام جمعه تبریز در پایان اظهار داشت: صدا و سیما آبروی نظام و انقلاب اسلامی است و باید جهت تقویت آن، همدل باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار