مدیرکل فرهنگ و آذربایجان‌شرقی ارشاد اسلامی :

صدور مجوز چاپ کتاب در سال 93 افزایش 22 درصدی داشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از صدور یک هزار و 163 عنوان مجوز چاپ کتاب در این استان در سال 93 خبر داد.
کد خبر: ۲۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ 09 April 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز،علی اکبر صفی‌پور گفت: در طول سال 93 در دبیرخانه نظارت بر نشر کتاب این اداره کل یک هزار و 163 عنوان کتاب بررسی و مجوز چاپ دریافت کردند و هجده عنوان کتاب نیز به عنوان مشروط اعلام شده است که با انجام اصلاحات لازم مجوز آنها صادر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در مقایسه تعداد مجوزهای صادره نسبت به سال 92 که 990 عنوان کتاب را شامل می‌شد این رقم در سال 93 به 1163 تغییر یافته و افزایش 22 درصدی را نشان می‌دهد.

وی همچنین افزود: موضوع کتابهای منتشر شده در زمینه ادبیات،‌فنی و مهندسی، تاریخ، جغرافی، ‌مذهب،‌ علوم اجتماعی،‌ هنر، کودک و نوجوان،‌ کمک درسی و زبان و بیشترین نشر نیز در حوزه علوم عملی و ادبیات است.

وی با اشاره به اینکه  استان آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت مناسبی در حوزه چاپ و نشر است گفت: جامعه توسعه یافته نیازمند انسانهایی با تفکر متعالی و رشد یافته است و این امر در گرو میزان نشر کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه صحیح در جامعه می‌باشد.

صفی‌پور گفت: تفکر و مطالعه مکمل یکدیگر بوده و افزایش مطالعه رشد شخصیت فرد  و به تبع آن توسعه فرهنگ را به دنبال دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه صدور مجوز کتاب از سال 79 به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تفویض شده است،‌تاکید کرد: صدور مجوز چاپ و نشر کتاب توسط کارشناسان اهل قلم و  خبره حوزه  نشر در این استان انجام می‌گیرد و با توجه به توان بالای استان در این حوزه، برای استانهای همجوار ازجمله آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل نیز ارائه خدمات شده و استانهای قم و تهران نیز از توان کارشناسی استان آذربایجان‌شرقی در پاره‌ای از زمینه‌ها بهره می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار