برگزاری مراسم سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی در تبریز

کد خبر: ۲۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 09 April 2015

 شانزدهمین سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیادشیرازی روز پنجشنبه در محل سینما سرباز لشگر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان در تبریز گرامی داشته شد.

در این مراسم که تعدادی از رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس، همرزمان شهید، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند، با اجرای مراسم مدیحه سرائی بر ادامه راه سرخ شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز جانشین گروه معارف جنگ و از همرزمان شهید صیادشیرازی در این مراسم با اشاره به ویژگی های شاخص و برجسته این شهید، گفت: دین مداری و اخلاص کامل در برابر اراده خداوند از برجستگی های بارز و ممتاز شخصیت فردی و اجتماعی صیاد شیرازی بود.

امیرسرتیپ حسام هاشمی افزود: همین ویژگی خاص شهید صیاد شیرازی بود که امروز پس از سپری شدن 16 سال از شهادت وی، هنوز یاد و خاطره وی در دلها مانده و آیین های سالگردش هر سال بهتر و باشکوه تر از سال های قبل در اقصی نقاط کشور برگزار می شود.

 

وی با اشاره به دوستی 21 ساله خود با شهید صیادشیرازی، اظهار کرد: بنده از مهر سال 1357 و دوران دانش آموختگی در ارتش با وی آشنا شده و ایشان به عنوان استاد دروس مربوطه را در دانشکده افسری تدریس می کرد که از آن زمان تا موقع شهادت همراه و همرزم وی بودم.

امیر هاشمی ادامه داد: صیادشیرازی نخستین استاد در دوران قبل از انقلاب بود که پیش از تدریس همیشه بسم الله الرحمن ارحیم را پای تخته می نوشت و این پیام رسایی برای ما بود.

وی با بیان خاطراتی از دوران پس از انقلاب و حضور شهید صیاد در جبهه های نبرد حق علیه باطل، گفت: حضور ایشان در دوران دفاع مقدس یکی از عوامل مهم و موثر در همگرائی بین ارتش و سپاه بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان نیز در این مراسم، هدف از گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیادشیرازی را ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست.

امیرسرتیپ دوم نادر نجفی افزود: ارتش جمهوری اسلامی با تقدیم 48 هزار شهید و لشگر همیشه سرافراز 21 حمزه آذربایجان با شش هزار و 806 شهیدی که در دوران دفاع مقدس به اسلام و انقلاب تقدیم کردند، نقش بی بدیل و بارز خود در دفاع از کیان میهن اسلامی را به نمایش گذاشتند.

وی ، از شهید صیادشیرازی به عنوان شهید راه دین نام برد و گفت: وی از مجاهدان حقیقی اسلام و از سلحشوران واقعی جمهوری اسلامی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار