مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی:

مهمترین حلقه اتصال دولت و ملت دستگاه تعلیم و تربیت است

مهمترین حلقه اتصال دولت و ملت بدون تردید دستگاه تعلیم و تربیت است این دستگاه بهترین منظر و بستر برای عملیاتی نمودن منویات مقام معظم رهبریست.
کد خبر: ۲۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵ 10 April 2015

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز، جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی گفت: فلسفه اصلی شکل گیری مدارس غیر دولتی ارتقاء بازدهی است

وی  با اشاره به نام گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به دولت و ملت، همدلی و همزبانی گفت: مهمترین حلقه اتصال دولت و ملت بدون تردید دستگاه تعلیم و تربیت است این دستگاه بهترین منظر و بستر برای عملیاتی نمودن منویات مقام معظم رهبریست.

مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجانشرقی با اشاره به تحولات اخیر و موفقیتهای دولت تدبیر و امید گفت: امروز با توجه به اینکه بیشرین امیدواری و نشاط در سطح جامعه ایجاد شده است بستر برای حضور همه جانبه در سازندگی بیش از پیش فراهم است و نقش مدارس غیر دولتی در این حوزه بسیار حائز اهمیت است

وی افزود: در همه دنیا سیاست بر این است دولت بطور مستقیم در کارهای اقتصادی و خدماتی ورود نمی کند چرا که تجربه نشان داده است که دخالت مستقیم دولت در این بخش نتایج مثبتی نداشته است.

پاشایی ادامه داد: اداره کردن آموزش و پرورش توسط دولت با دارا بودن بیش از 13 میلیون دانش آموز و 1 میلیون پرسنل و 100 هزار مدرسه کار بسیار سخت و حتی غیر ممکن است و در هیچ جای دنیا نیز این کار تنها توسط دولت انجام نمی گیرد.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان با بیان اینکه سیاست امروز مجموعه، افزایش نقش مردم و کاستن تصدی گری دولت است اظهار داشت: اگر ما بتوانیم رقابت در ارائه بهترین خدمات آموزشی و پرورشی را در این قبیل مدارس ایجاد کنیم بالطبع شاهد افزایش کیفیت در حوزه تعلیم و تربیت خواهیم بود و این همان هدف اصلی مشارکت مردم در این بخش است.

جعفر پاشایی تصریح کرد:آن سازمانهایی موفق هستند که بتوانند هر روز متفاوت از دیروز در فعالیتهای خود خلاقیت، نوآوری، پویایی، و چابک سازی ایجاد نمایند اگر غیر از این باشد درجا خواهند زد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اذعان داشت: فلسفه اصلی شکل گیری مدارس غیر دولتی ارتقاء بازدهی است و نوع نگاه امروز به مدارس غیر دولتی حمایت، توسعه و ارتقاء کیفیت در این قبیل مدارس است.

پاشایی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: مسئولین امر در توسعه این مهم نقش اساسی را می توانند ایفاء کنند دقت و توجه در خصوص عملکرد مدارس غیر دولتی و نظارتهای بموقع و در چارچوب ارائه کیفیت برتر بسیار حائز اهمیت است و می تواند در تحقق اهداف آن نقش اساسی را ایفاء کند.

وی در پایان با تاکید دوباره به توجه به مقوله کیفیت بخشی در این قبیل مدارس، توجه جدی و بیش از پیش مسئولین نواحی و مناطق استان را به ارزیابی و نظارت مستمر،تسهیل در رویه های صدور مجوز تاسیس و بکار گیری نیروهای متخصص،زبده و آموزش دیده در مراکز غیر دولتی را خواستار شد.

در ادامه با تشریح سیاستها و آخرین دستورالعملهای ابلاغی ، راهکارهای عملی رفع موانع و مشکلات این بخش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار