۱۵اردیبهشت جشنواره خیرین مدرسه ساز استان یزد

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان یزد گفت : ۱۵اردیبهشت ماه هیجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان یزد در برگزار می شود.
کد خبر: ۲۱۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 18 April 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدعلی خواجه‌رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به مشارکت خوب خیران مدرسه ساز یزد در ساخت مدرسه، اظهارداشت : ۲ هزار ۸۷۰ کلاس درس غیراستاندارد در یزد نیاز به بازسازی دارد.

وی با اشاره به برگزاری هیجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان یزد در 15 اردیبهشت، افزود: خیرین مدرسه‌ساز در سطح استانها با عنوان مجمع خیرین مدرسه‌ساز فعالیت می‌کنند.

خواجه‌رضایی تصریح کرد : در کل کشور از حدود 510 هزار کلاس درس 25 درصد توسط خیرین ساخته شده ولی در استان یزد این آمار معادل 35 درصد است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌سازاستان یزد خاطرنشان ساخت : از 150 سال پیش در استان یزد خیران در عرصه تعلیم و تربیت و مدرسه‌سازی مشارکت و حضور داشته‌اند.

وی افزود: بالغ بر 2 هزار و 100 ‌‌نفر در مجمع خیرین اسم و پرونده داریم که به نوعی این خیران در استان یزد از 150 سال پیش تا به امروز به امر مدرسه‌سازی کمک کرده‌اند.

 و درسال گذشته با توجه به تنگناهای اقتصادی که دولت داشت، خیرین استان یزد 23 میلیارد تومان در ‌ارتباط‌‌ با احداث 21 فضای آموزشی تعهد کردند.

این مسئول گفت : 17 سال است که جشنواره خیرین مدرسه‌ساز به صورت کشوری در استان‌های مختلف در یک بازه زمانی که معمولا از اردیبهشت تا خرداد است برگزار می‌شود.

خواجه‌رضایی خاطرنشان ساخت : امسال استان یزد پیشنهاد داد که با یک رویکرد جدید و با محوریت مدارس این کار را انجام دهد و در استان یزد چهارشنبه 15 اردیبهشت و همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم این طرح را انجام دهد.

وی افزود: قطعا محوریت مدارست برای تکریم و تجلیل از خیرین که با حضور دانش‌آموزان، اولیا و مربیان باشد، شاید برای خیرین هم خوشایند باشد که محصول کارش را ببیند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان یزد گفت: حدود 450 مدرسه ما در استان یزد پذیرای خیرین هستند و این کار در تمام شهرستانهای استان یزد انجام می‌شود.

خواجه‌رضایی ادامه داد: بعد از اینکه مراسم در مدارس برگزار شد، خیرین هر شهرستان در محلی که آموزش و پرورش مشخص می‌کند حضور پیدا کرده و از طرف مسئولان تجلیل می‌شوند

وی افزود: استان یزد که یک استان سرآمد در بحث خیرین مدرسه‌ساز است و 35 درصد فضاهای ما خیرساز است، 2870 کلاس درس از 8 هزار کلاس درس استان یزد تقریبا غیراستاندارد است و نیاز به مقاوم‌سازی، نوسازی و تخریب و بازسازی دارد.

و با کلاس‌هایی که باید تخریب و بازسازی شود و مدارس جدید 360 مدرسه می‌شود که بالغ بر 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار