زنان و مادران این مرز و بوم در مکتب فاطمی پرورش یافته‌اند

کد خبر: ۲۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳ 11 April 2015

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آئینی که همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در راستای از زنان شاغل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار شد،‌گفت: زنان و مادران این مرز و بوم در مکتب فاطمی پرورش یافته‌اند .

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز،‌علی اکبر صفی‌پور در آئین بزرگداشت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن با اشاره به اینکه اسلام، هدف نهایی از خلقت انسان را قرب الهی دانسته است خاطرنشان کرد:‌  زنان و مادران این مرز و بوم که در مکتب فاطمی پرورش یافته‌اند، بلندپروازان قله‌های رفیع ایمان و معرفت‌اند و زیباترین شکوفه‌های درخت انسانیت را تجلی بخشیده و به بار نشانده‌ و همواره بستر رشد و بالندگی افراد بشر را فراهم نموده اند .

وی با تاکید بر معارف نهاده شده در فطرت پاک زنان گفت: در جهان امروز تامل در افکار و اندیشه های ناب حضرت زهرا (س) و بسط و گسترش آن برای تحکیم بنیان خانواده ها امری ضروری است .

صفی‌پور تربیت ارزش مدار و مبتنی بر آموزه‌های دینی و انسانی را مهمترین رسالت زنان و مادران عنوان کرد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: تمام ابعاد یک انسان کامل و الهی در وجود مبارک حضرت زهرا (س) متجلی شده و با توجه به عظمت این بانوی مکرم، هنرمندان و اصحاب فرهنگ باید علاوه تبیین ابعاد فردی ایشان‌،‌ بعد اجتماعی و ولایی شخصیت متعالی حضرت زهرا (س) را به تصویر بکشند .

وی تاکید کرد: سالروز میلاد خجسته‌ی  بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)  و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره)، که حضور خردمندانه و هوشیارانه‌ زنان مسلمان و متعهد را در عرصه‌های اجتماعی رنگی دیگرگونه و عزتی مستدام بخشیده، بهترین روز برای تکریم مقام مادر و زن است .

گفتنی است در این آئین از زنان فعال در عرصه های فرهنگی و هنری و کارکنان زن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این آئین تجلیل شدند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار