عملکرد ناموفق البرز در مشاغل خانگی

کد خبر: ۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳ 01 February 2015

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز با اعلام اینکه موضوع اشتغال نیازمند تبادل نظربیشتراست ،گفت: عملکرد ناموفق سال های گذشته استان در بحث مشاغل خانگی را باید جبران کرد.
ذبیح الله قائمي در نشست کارگروه اشتغال استان البرز افزود: اعتبارمشاغل خانگی استان البرز درسال جاری 146 میلیارد ریال بوده که به علت بالا بودن نرخ تسهیلات مورد استقبال قرار نگرفته است.
وی ادامه داد :به همین منظور بند 'د' تبصره 17 قانون بودجه 93 که تسهیلات برای کمیته امداد و بهزیستی در این بخش مقرر داشته مورد بحث و تبادل نظر کارشناسی قرار گرفته است .
به گزارش ايرنا قائمی گفت: یکی از طرح های مهم در بحث اشتغالزایی، طرح مشاغل سبز است که موضوع آن با تفاهم نامه ای بین سازمان محیط زیست و وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری البرز 9.6 درصد است که برای رفع معضل بیکاری در این استان نوپا با توجه به ظرفیتهای موجود باید تدابیر جدی اندیشید .
قائمی در ادامه سرمایه گذاری بخش خصوصی را راهکار اساسی برای کاهش معضل بیکاری خواند و از مسوولان حاضر درجلسه خواست تا این بخش مهم و تاثیرگذاراقتصادی را مورد توجه قراردهند.
وی با بیان اینکه دولت رشد اقتصادی را دردستور کار قرار داده ، افزود: متاسفانه در بخش البرز اقدام مطلوبی صورت نگرفته است و باید تلاش های بیشتری را دراین زمینه داشت .
قائمی از پیشنهاد اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز برای ایجاد 50 هزار فرصت شغلی دراین استان خبرداد و گفت: اکنون طرح های نیمه تمام در بحث اشتغالزایی احصا شده و براساس نیازهای واحدهای صنفی نیاز سنجی اشتغالزایی شده است .
همچنین دراین نشست ، مدیرکل بهزیستی و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز به اعلام طرح های اشتغالزایی در حوزه کاری خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار