کاهش آمار تصادفات در آذربایجان شرقی

کد خبر: ۲۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹ 14 April 2015

رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی اعلام کرد : امسال برای چهارمین سال متوالی آمار تصادافات رانندگی دراین استان و در تعطیلات نوروزی کاهش یافت .

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، سرهنگ ناصر میکائیلی در نشست شورای عالی ترافیک آذربایجان شرقی افزود :  آمار حوادث رانندگی استان در سال 93 نسبت به سال 90 بیش از 46 درصد کاهش داشته که از این نظر استان رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

به گفته وی آمار فوتی های حوادث رانندگی استان هم در تعطیلات امسال با سه کشته در مقایسه با 17 کشته مدت مشابه سال قبل ، 82 درصد کاهش یافته اما زخمی های امسال با 286 نفر نسبت به مدت مشابه دو صد افزایش یافته است .

وی افزود : بیش از 41 درصد از تصادفات رانندگی استان به علت عدم توجه به جلو و 28 درصد دیگر ناشی از رعایت نکردن حق تقدم و هشت درصد به علت تخطی از سرعت مطمئنه بوده است .

سرهنگ مکائیکلی اظهار کرد : از نظر زمانی بیشترین حوادث رانندگی دراین استان در فاصله زمانی ساعات 12 الی 15 و 18 الی 21 روی داده است .

رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی  با اشاره نقش و کاربرد تجهیزات فنی و پیشرفته در کاهش تصادفات اعلام کرد :  برابر گزارش های دریافتی در مناطقی که دوربین های هوشمند کنترل نامحسوس نصب شده میزان وقوع حوادث رانندگی به صفر رسیده است.

رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی درهمین ارتباط از طرح افزایش نصب دروبین های هوشمند کنترل ترافیک و اعمال قانون با رانندگان متخلف در تمامی نقاظ استان خبر داد و گفت : هم اکنون روزانه توسط دوربین های نصب شده در نقاظ مختلف استان بیش از یک هزار و 200 فقره اعمال قانون می شود.

وی گفت : با ارزیابی هایی که به عمل آمده مشخص شده نصب یک دستگاه دوربین  در اعمال قانون و کنترل ترافیک بیش از 50 الی 60 مامور کاربرد دارد.

معاون حمل و نقل شهرداری تبریز هم در جلسه اعلام کرد قرارداد نصب 50 دستگاه دوربین هوشمند در نقاط مختلف شهر با پیمانکار منعقد شده و اعتبارات مورد نیاز تامین گردیده است .

وحیدی کیا گفت : به زودی عملیات نصب این دروبین های شروع خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار