طرح انتقال آموزش‌های دهان و دندان در مدارس ناحیه یک کرج آغاز شد

کد خبر: ۲۲۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 14 May 2016


رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج از اجرایی شدن طرح انتقال آموزش‌های دهان و داندان به دانش‌آموزان در مدارس این ناحیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ وحید یعقوبی ظهر امروز در حاشیه برگزاری طرح انتقال آموزش‌های دهان و دندان به دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌ها و اقدامات ما در مدارس این استان ارتقای سلامت دانش‌آموزان است لذا باید با اقدامات کارشناسی شده این مهم را در مدارس نواحی مختلف به اجرا گذاریم.

وی افزود: سلامت دانش‌آموزان آنان را در فراگیری دروس و نشاط داشتن کمک می‌کند و می‌تواند در شکوفا شدن استعدادهایشان نقش مهمی را داشته باشد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با اعلام اینکه امروز طرح فلوراید دندان در مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه این ناحیه به اجرا درآمده است افزود: این طرح با هدف ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان و همچنین جلوگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان اجرایی شده است.

به گفته یعقوبی در صورت وجود مشکلات در دهان و دندان دانش‌آموزان موارد به والدین آنان گزارش شده تا اقدامات درمانی انجام شود.

وی تأکید کرد: با اجرای این طرح،‌ انتقال آموزه‌های دهان و دندان نیز به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

یعقوبی تأکید کرد: برای اجرای این طرح از کارشناسان بهداشت دهان و داندان استفاده شده است و طی دو مرحله نیز اجرایی می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج خاطرنشان کرد: با توجه به پایین بودن سن دانش‌آموزان باید آموزش‌های بهداشتی به آنان دقیق‌تر آموزش داده شود و برای ارائه این آموزش‌ها از قالب‌های مختلف استفاده گردد.

یعقوبی تشویق کردن کودکان به زدن مسواک را مهم ارزیابی کرد و افزود: استفاده نکردن از موادی مانند شیرینی و شکلات در هنگام خواب و درست مسواک زدن و راه‌های مرافبت از دندان از مهمترین نکات آموزشی است که به دانش‌آموزان در اجرای این طرح آموزش داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار