اجرای طرح پهنه بندی کشاورزی در روستاهای آذربایجان شرقی

کد خبر: ۲۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 14 April 2015

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاوزی آذربایجان شرقی گفت: طرح پهنه بندی کشاورزی با هدف افزایش ضریب نفوذ کارشناسان در مراحل کاشت، داشت و برداشت در روستاهای این استان اجرا می شود.

 به گزارش  خبرنگار تابناک تبریز به نقل از روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان، مهندس علی اکبر نژادرضا در کارگاه آموزش پهنه بندی کشاورزی در مراغه افزود: این طرح برای اولین بار در کشور به منظور جمع آوری اطلاعات به روز بهره برداران کشاورزی، باغداری، دامداری و زراعی در این استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح توسط این سازمان به وزارت جهادکشاورزی پیشنهاد و مورد استقبال واقع شده است، اظهار کرد: تلاش می شود بعد از جمع آوری اطلاعات مربوط به نیازها، قابلیت ها و نقاط ضعف هر روستا، نسبت به ارایه راهکارهای لازم از سوی کارشناسان کشاورزی به بهره برداران اقدام شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان ادامه داد: در طرح پهنه بندی حوزه عمل مراکز جهاد کشاورزی مابین کارشناسان موجود مراکز تقسیم شده تا با ایجاد رقابت بین کارشناسان زمینه افزایش تولیدات کشاورزی از نظر کمیت و کیفیت فراهم شود.

مهندس نژادرضا با بیان اینکه با اجرای این طرح زمینه ارائه خدمات عادلانه در تمامی روستاها فراهم می شود یادآوری کرد: استفاده درست و بهینه از اراضی، نیازمند ارزیابی دقیق منابع اکولوژی کشاورزی بوده که در این طرح تمامی اطلاعات جزیی بهره برداران هر روستا به صورت کوتاه مدت راستی آزمایی می شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه نیز در این کارگاه گفت: طرح پهنه بندی کشاورزی، افق و ابعاد جدیدی برای پایش موثر و مدیریت منابع اراضی باز کرده و اطلاعات مورد نیاز توسط کارشناسان جمع آوری و به کار گرفته می شود.

مهندس محمد نریمانی افزود: در پهنه بندی کشاورزی علاوه بر میزان و پتانسیل تولید، تمامی بیماری ها و موانع تولید هر روستا به صورت جداگانه توسط کارشناسان بررسی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار