تبدیل شهرداری ها به یک نهاد خودکفا از اهداف دولت است

کد خبر: ۲۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 14 April 2015

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: تبدیل شهرداری ها به یک نهاد عمومی غیردولتی خودکفا و بدون وابستگی به بودجه دولتی از اهداف دولت است

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، مرتضی علیخانی، در مراسم معارفه شهردار جدید اهر، افزود: برای رسیدن به این هدف، شهرداری ها باید قابلیت ها و ظرفیت های شهرستان ها را شناسایی و زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم کنند .

وی گفت: شهرستان اهر نیز در بخش های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنایع و معادن دارای ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف است که باید در این بخش ها زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شود که در این زمینه شهرداری اهر نیز می تواند با همراهی سایر مسئولان نقش بسزایی در جذب سرمایه گذاری داشته باشد .

وی، از اعضای شورای اسلامی شهر اهر خواست با اتحاد بیش از پیش و بدون خواسته های خصوصی و با حمایت از شهردار منتخب در توسعه شهر اهر گام بردارند .

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی، با بیان اینکه یکی از معیارها و پارامترها نظارت برعملکرد شهرداری ها توسط دفتر امور شهری و شوراها در ارتباط با تکریم ارباب رجوع و ارایه خدمات در کمترین زمان به شهروندان است، ابراز امیدواری کرد؛ شهرداری اهر در این زمینه پیشقدم شود .

وی با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان آذربایجان شرقی از اولویت ها است گفت: در این راستا با همکاری دفتر امور شهری و شوراها و اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی پنجره واحد سرمایه گذاری ایجاد شده است که در کمترین زمان کارهای مربوط به سرمایه گذاری و اخذ مجوزها انجام می گیرد .

علیخانی با بیان اینکه شوراها حلقه واسطه بین دولت و ملت است، افزود: اعضای شوراها به عنوان منتخبان واقعی مردم می توانند مسایل و مشکلات مردم را به مسئولان اعلام کنند و همچنین طرح ها و برنامه های مختلفی برای بهبود امور شهرها و روستاها ارایه دهند .

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات چندین ماهه رحیم شاهی، سرپرست شهرداری اهر قدردانی شد و اکبر فلاح به عنوان شهردار جدید اهر و دومین شهردار منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اهر معرفی شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار