تکرار رسم نامیمون تیراندازی در مراسمات؛

تیراندازی در عزاداری، 9نفر را در اهواز روانه بیمارستان کرد

مجروحین بلافاصله به بیمارستان گلستان اهواز منتقل می شوند تا رسیدگی های پزشکی لازم در این خصوص صورت گیرد. 9 نفر در این حادثه آسیب دیدند. متاسفانه تیراندازی به صورت یک رسم در مراسمات محلی در برخی شهرها و استانها تبدیل شده و در استان خوزستان نیز همیشه شاهد وقوع حوادثی از این دست هستیم
کد خبر: ۲۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 17 April 2015

با وجود تکرار حوادث ناگوار در مراسمات عروسی و عزا بدلیل استفاده از اسلحه و تیراندازی، باز هم شاهد وقوع حوادثی هستیم تلخ هستیم.

به گزارش تابناک خوزستان، متاسفانه تیراندازی به صورت یک رسم در مراسمات محلی در برخی شهرها و استانها تبدیل شده و در استان خوزستان نیز همیشه شاهد وقوع حوادثی از این دست هستیم.

صبح امروز بر اثر تیراندازی در یک مراسم عزاداری در یکی از روستاهای اطراف شهرستان اهواز 9نفر زخمی شدند.

در مراسم در گذشت یکی از اهالی این روستا، عده ای از مصیبت دیدگان و کسانی که برای تسلیت به مراسم آمده بودند اقدام به تیراندازی هوایی کردند که در حین تیراندازی یکی از سلاح های مورد استفاده دچارمشکل می شود که این مساله باعث مجروح شدن 9نفر ازحاضرین در این مراسم می شود. رهیاب گزارش داده است که این روستا در امتدادمنطقه ملاشیه اهواز و در محور اهواز-خرمشهر قرار دارد.

طبق اخبار رسیده مجروحین بلافاصله به بیمارستان گلستان اهواز منتقل می شوند تا رسیدگی های پزشکی لازم در این خصوص صورت گیرد.

مدتی قبل نیز براثر تیراندازی در مراسم عروسی در باغملک چندتن زخمی شدند. سال گذشته نیز حادثه تلخی در مسجدسلیمان روی داد و هستی دختر11ساله بر اثر تیزاندازی در مراسم فاتحه جان خود را از دست داد که احساسات مردم را جریحه دار نمود.

در همان زمان محمود اسدی پدر هستی نامه ای را در اختیار رسانه های محلی قرار داده و در آن با همگان «درد دل» کرده و با دخترش، جامعه، ضارب، مسئولان و همکلاسی ها و معلمان هستی سخن گفته است.

وی در این نامه خطاب به فردی مسلحی که اقدام به تیراندازی و مرگ دخترش شده چنین نوشته بود: « شما جگر گوشه ام را از من گرفتی. زندگی شیرین خانواده ام را به تلخی کشاندی. صدای شیرین و دل نشین هستی را که همیشه نوازشگر گوشم بود، خاموش کردی. محبتش را از روی دوستان و همکلاسی هایش که فقط در برخورد اول شیفته او می شدند از آنها سلب نمودی. چشمان روشنش را که چراغ زندگیم بود خاموش کردی. به چه قیمتی؟! به این قیمت که داری یک رسم غلط را اجرا می کنی آنهم با بی توجهی به جان انسان هایی که آرام و بی صدا در حال حرکت بودند.»

وی ادامه می دهد: «و شما خانواده و وابستگان ضارب!، در جهت از بین بردن این رسوم خرافاتی و غلط بکوشید که هیچگونه وابستگی به فرهنگ ما ندارد. چنین فرهنگی را از سراسر این سرزمین پاک کنید تا افراد دیگری مثل پسر شما گرفتار بند حبس و قصاص نگردند.»

تیراندازی در مراسمات جرم است

بگفته فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان، استفاده از سلاح های گرم و اقدام به تیراندازی در مراسم عروسی و عزا از نظر قانون جرم تلقی می شود.

محمدرضا اسحاقی سال گذشته تصریح کرد: متاسفانه عدم معرفی مجرم در مراسمی که با تیراندازی حوادث ناگواری در آنها رخ داده یکی از مشکلاتی است که نیروی انتظامی در خصوص این گونه پرونده ها با آن مواجه است.

وی با بیان اینکه در پرونده هايی با این مضمون غالبا به دلیل آشنا بودن هر دو طرف فرد مجرم شناسایی نمی شود و بسیاری از شاهدان نیز اظهارات خود را به درستی مطرح نمی کنند، افزود: در صورت بروز حادثه در چنین مواردی با فرد خاطی بر اساس نص صریح قانون برخورد می شود و گاها زمانی که حادثه ای در اثر تیراندازی در مراسم عروسی و عزا رخ دهد برای فرد مجرم حکم هایي همچون قصاص، پرداخت دیه و زندان در نظر گرفته می شود.

اواخز سال گذشته نیز دادستان اهواز از اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده های تیراندازی در استان خوزستان خبر داد و گفت: با هرگونه تیر اندازی در سطح شهر حتی در مراسمات عروسی و عزا به شدت برخورد صورت می گیرد.

وی گفت: تيراندازي صورت گرفته در این منطقه ناشي از اختلاف ميان دو نفر بود كه منجر به زخمي شدن یک نفر شد.

صادقی با بیان اینکه در حال حاضر پرونده براي بررسي ​هاي تكميلي در دادسرا در حال پيگيري است، افزود: دستگاه قضايي با اختصاص شعب ویژه ​اي براي بررسي پرونده‌هاي مربوط به جرائم تیراندازی در استان، به صورت ویژه به این پرونده ها رسیدگی می کند.

وی با تاکید براینکه تیر اندازی از عوامل ایجاد نا امنی و احساس ناامنی میان شهروندان است، اظهار کرد: دستگاه قضایی اغماضی نسبت به افرادی که در امنیت عمومی اخلال ایجاد می کند ندارد و به صورت قاطع به اتهام آنها رسیدگی می شود.

دادستان اهواز تصریح کرد: با افرادی که در مراسمات عروسی و عزاداری اقدام به تیراندازی می کنند حتی در صورت استفاده از اسلحه مجاز به شدت برخورد می کنیم، تیراندازی مخل نظم و امنیت عمومی است و ما با کسی شوخی نداریم چرا که مشاهد شده این تیراندازی ها منجر به کشته و یا مجروح شدن افرادی شده است.

به نظر می رسد علاوه بر اقدامات قانونی برای برخورد با کسانی که چنین اقدامات مجرمانه ای را مرتکب می شوند ضرورت دارد تا معتمدان محلی، دستگاههای فرهنگی و شوراها در این زمینه فرهنگسازی نموده و جلوی تیراندازی در مراسمات محلی توسط خود مردم گرفته شود و این رسم نامیمون برای همیشه برچیده شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار