ناتوانی در بازپرداخت تسهيلات مسكن روستايی

نماینده دهیاران بخش مرکزی بردسکن گفت: مشکلات اقتصادی مردم باعث شده است از تسهیلات مقاوم‌سازي مسکن روستایی استقبال نشود.
کد خبر: ۲۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 20 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی غلامرضا خلیلی درگفت‌وگو با ایسنا، دليل اصلی استقبال نکردن روستاییان از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی را مشکلات اقتصادی روستاییان عنوان کرد و افزود: وضعیت اقتصادی مردم در منطقه کوهپایه بردسکن موجب شده است که از تسهیلات طرح مقاوم‌سازی مسکن استقبال نشود.

وی گفت: علی‌رغم اینکه دولت تسهیلات بسیار خوبی با بهره 5 درصد و با بازپرداخت 15 ساله و مبلغ 15 میلیون تومان برای احداث مسکن روستایی تخصیص داده است اما ضعف مالی برای بازپرداخت اقساط آن باعث شده است روستاییان از این تسهیلات استفاده نکنند.

دهیار روستای خمین افزود: متاسفانه بر اثر خشکسالی‌های چند ساله اخیر، مردم هیچ درآمد اقتصادی ندارند و تنها درآمد آن‌ها 45 هزار تومان یارانه‌ای است که دولت به آن‌ها پرداخت می‌کند.

خلیلی اظهار داشت: در روستای خمین که حداقل بیش از 80 درصد واحدهای مسکونی آن تخریبی و بی‌دوام هستند، تاکنون متقاضی برای گرفتن این تسهیلات به دهیاری مراجعه نداشته است و جوانان روستا نیز در حد وسع خود سرپناهی دارند.

وی پیشنهاد داد: اگرچه دولت تدابیر لازم را دراین رابطه اتخاذ کرده است اما می‌طلبد در مناطقی چون روستاهای کوهپایه بردسکن اقساط بازپرداخت تسهیلات را افزایش دهد تا حداقل روستاییان توان بازپرداخت آن را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار