مرادی:ابعاد مختلف جنایت آمریکا در کشتار مسافران پرواز 655 ایران تبیین شود

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی گفت: تبیین ابعاد مختلف جنایت آمریکا در کشتار مسافران پرواز 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی که منجر به کشته شدن 290 تن شد، برای مردم به ویژه قشر نوجوان و جوان ضروری است.
کد خبر: ۲۵۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 02 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، احمد مرادی با اشاره به 12 تیرماه سالروز شهادت 290 نفر از مسافران هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکای جنایتکار، اظهار داشت: تبیین ابعاد مختلف جنایت آمریکا در کشتار مسافران پرواز 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی که منجر به کشته شدن 290 تن شد، برای مردم به ویژه قشر نوجوان و جوان ضروری است.
 
وی افزود: این جنایت آمریکا یکی از مهمترین موارد نقض حقوق بین‌المللی هوایی و قواعد اساسی تضمین امنیت و سلامت هواپیماهای مسافری کشورها به‌شمار می‌رود.
 
نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرتاب موشک ناو هواپیمابر وینسنس آمریکا به سمت هواپیمای ایرانی باید از حوزه‌های مختلف بررسی و برای جامعه تبیین شود، اظهار کرد: واقعیت‌های این حادثه و جنایت آمریکا باید در ابعاد بین‌المللی در رسانه‌ها انعکاس یابد.
 
مرادی اضافه کرد: آمریکایی‌ها با وجود آگاهی داشتن از مسافری بودن هواپیمای ایرباس ایران، این هواپیما را بر فراز آب‌های خلیج فارس مورد حمله قرار دادند و این جنایت به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
 
این نماینده با بیان اینکه در این جنایت 66 کودک به شهادت رسیدند، تصریح کرد: آمریکای جهان‌خوار با این کار خود ثابت کرد که حقوق انسان‌ها برای آنها مفهومی ندارد و آنها به‌دنبال سلطه بر مردم دنیا هستند.
 
وی با بیان اینکه بی‌شرمی آمریکا به این جنایت خاتمه نیافت، افزود: فرمانده ناو یادشده به خاطر این اقدام وحشیانه از دولتمردان آمریکا نشان لیاقت دریافت کرده است که این موضوع خود نشانه پایبند نبودن دولتمردان این کشور به حقوق بشر است.
 
عضو کمیسیون انرژی در خانه ملت خاطرنشان کرد: باید ابعاد مختلف این جنایت آمریکا برای نسل جوان، نوجوان و کسانی که فضای دهه‌ نخست انقلاب را درک نکردند تبیین شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار