دولت بهترین شرایط را برای توسعه اقتصادی به وجود آورد

کد خبر: ۲۵۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 02 July 2016


استاندار البرز گفت: دولت بهترین شرایط را در طول فعالیت خود در مقایسه با سال های گذشته برای توسعه اقتصادی به وجود آورده است.

به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی روز شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز افزود: شرایط امروز کشور به نحوی است که از رهبر معظم انقلاب تا رئیس جمهوری و سران قوا بنا را بر اجرای راهبردهای اقتصاد مقاومتی پایه گذاری کرده اند.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را در ستاد تسهیل بکار گرفته ایم که هیچ واحد تولیدی رو به تعطیلی نرود و موضوع تعطیلی کارخانه قند کرج نیز تولید مازاد شکر بر خلاف آنچه پیش از این داشته، بوده است.

طهائی خاطرنشان کرد: بنای کار ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور نیز مشوق برای تولید کشور است، بنابراین افزایش مازاد تولید شکر به نوعی لطمه و آسیب به چغندرکاران بخش کشاورزی است که این موضوع را شخصا پیگیری می کنم.

طهائی گفت: کارخانه قند تعطیل نشده و دایر است و به جای چغندر قند شکر خام تصفیه می کند.

وی اضافه کرد: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی بسر می بریم و از وزیران انتظار می رود برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث مقاوم سازی اقتصاد کشور، اختیارات بیشتری به مدیران منطقه ای تفویض کنند.

وی ادامه داد: تجربه واگذاری اختیارات را در شرایط جنگ علیه کشورمان تجربه کرده ایم و خوب امتحان پس داده ایم، امروز هم ما مکلف به اجرای برنامه های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در جهت رونق و توسعه اقتصادی کشور هستیم،بر این اساس تا جایی که امکان پذیر باشد موانع را برای تحقق منویات معظم له کنار می زنیم.

استاندار البرز گفت: مدیریت های منطقه ای جزئی از بخش کلان وزارتخانه ها محسوب می شوند به همین منظور انتظار می رود که وزرا با واگذاری اختیارات بیشتر امکان توسعه استانها را نیز فراهم آورند.

طهائی در ادامه افزود: هیچ تعللی در اجرای امور و تصمیم گیری ها در استان مورد اغماض قرار نمی گیرد و عملکرد تمام بخش ها در دستگاه های اجرایی اعم از مدیران و کارشناسان تحت کنترل قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای شهرک دانایی نیز باید با مشارکت پارک علم و فناوری باید اقدامات لازم صورت گیرد که همکاری بیش از پیش سایر دستگاه های اجرایی را می طلبد .

طهائی تاکید کرد: توسعه علمی و تاسیس شرکت های دانش بنیان و گسترش پارک علم وفناوری از برنامه های دردست اقدام ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان البرز است که با کمک بخش خصوصی و امتیاز نزدیکی به تهران درصدد افزایش ظرفیت ها هستیم .

وی یادآورشد: درطول این سالها امسال تنها سالی است که با هدف توسعه و رونق کشور درجهت حمایت از تولید و چرخه اقتصاد در تلاش هستیم و دولت بسته های حمایتی را در نظر گرفته تا شرکت های خارجی و داخلی و علوم دانش بنیان را توسعه دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار