مصرف کالای خارجی برابر است با بیکاری

امام جمعه اهرم گفت: مردم باید کالای ایرانی خریداری و مصرف کنند و به دنبال کالای خارجی نروند که قطعا مصرف کالای خارجی برابر است با بیکار شدن کارگر داخلی.
کد خبر: ۳۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 02 May 2015
تابناک بوشهر: حجت‌الاسلام عیسی راستگو در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اهرم ضمن تبریک ولادت حضرت امام علی (ع)، اظهار داشت: انشاءالله مانند سال‌های گذشته شاهد حضور پرشور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف باشیم.

راستگو با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار داشت: سه کار بزرگ تعلیم،‌ اندیشیدن و سبک درست زندگی کردن بر دوش استاد و معلم است.

امام جمعه اهرم افزود: ما تنها به علم شهید مطهری اهمیت نمی‌دهیم بلکه به شیوه دانش و فکر کردن این علامه نیز احترام می‌گذاریم.   

راستگو در ادامه با اشاره به مشکلات صنفی و معیشتی فرهنگیان اظهار داشت: امیدواریم که دولت پیگیر مسائل و رفع مشکلات مالی و دغدغه‌های فرهنگیان هم باشد تا این قشر بهتر بتوانند به وظیفه و رسالت خود عمل کنند.

وی با اشاره به روز کارگر نیز بیان داشت: نگاه اسلام به مسئله کار و کارگری یک نگاه مقدس است و دین اسلام کار کردن و برطرف کردن معیشت و نیازهای خانواده را به عنوان یک ارزش نگاه می‌کند.

راستگو گفت: کار و فعالیت شبانه‌روزی در اسلام عبادت است و پیامبر گرامی اسلام (ص) دست کارگر را می‌بوسید و این جایگاه والای کارگر را در دین مبین اسلام نشان می‌دهد.

امام جمعه اهرم افزود: امروز در عرصه تولید رکن اصلی و اساسی سرمایه‌گذاری مسئله کار و کارگر است و قشر زحمت‌کش کارگر ستون اصلی اقتصاد یک جامعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه کردن کارگران کاری ارزشمند است، ادامه داد: موضوع بیمه کارگران ساختمانی مسئله‌‌ای مهم است و دولت قصد دارد کارگران ساختمانی را بیمه نماید.

امام جمعه اهرم افزود: اگر می‌خواهیم به کارگر ایرانی کمک کنیم و از ورشکست شدن یک شرکت تولیدی جلوگیری نماییم باید کالای ایرانی خریداری و مصرف کنیم و به دنبال کالای خارجی نرویم که قطعا مصرف کالای خارجی منجر به تعطیل شدن کارخانجات و بیکار شدن کارگران می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار