دامان طبیعت همدان برای میزبانی عشایرپهن شد

اردیبهشت هر سال دامان طبیعت همدان برای میزبانی عشایر پهن می شود و اگر عشایر، کوچ به سمت مناطق ییلاقی را به موقع انجام دهند فرصت های بسیار خوبی برای مراتع به وجود می آید.
کد خبر: ۳۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۶ 13 May 2015
 با آغاز فصل بهار به ویژه ماه بهشتی اردیبهشت مراتع همدان طراوت خاصی به خود می گیرد و این ماه همیشه مورد توجه عشایر بوده است.

اگر عشایر کوچ به سمت مناطق ییلاقی را به موقع انجام دهند فرصتهای بسیار خوبی برای مراتع ایجاد می شود.

شهرستان همدان با داشتن مراتع سرسبز و به علت موقعیت جغرافیایی ویژه همیشه مورد توجه عشایر در فصل بهار بوده است که این قشر با تغییر فصل اقدام به کوچ می کنند و وارد استان همدان می شوند و برای مدتی مراتع همدان میزبان آنها می شود.

اگر کوچ عشایر در فصل بهار زودتر از موعد انجام شود برای مجموعه منابع طبیعی نگرانی های را به همراه دارد چرا که مراتع در این زمان در حال رویش هستند اما امسال با هماهنگی مجموعه منابع طبیعی کوچ عشایر که بر اساس تقویم کوچ 15 اردیبهشت هر سال است کمی جلوتر افتاد و عشایر زودتر از موعد در همدان مستقر شدند.

به گزارش ایسنا؛ مدیر امور عشایر استان همدان اظهار کرد: عشایر قشری بسیار زحمت کش هستند و هنگام ورود به داخل استان همدان در سامانه های خود مستقر می شوند.

"حمزه علی یزدانی" افزود: هنگامی که عشایر وارد استان می شوند موجبات رونق اقتصادی را در داخل استان فراهم کرده به گونه ای که 20 درصد پروتئین همدان را عشایر تامین می کنند.

وی ادامه داد: به طور تقریبی چهار هزار و 500 تن پشم، دو هزار و 500 تن شیر و لبنیات و 6 هزار تن پروتئین استان را تامین و به بازار همدان عرضه می کنند.

یزدانی خاطرنشان کرد: اموری که عشایر انجام می دهند بسیار سخت و طاقت فرسا بوده بنابراین هر فردی نمی تواند این کار را انجام دهد و خود را جزو عشایر در نظر بگیرد اما در این میان برخی افراد اقدام به خرید و فروش دام کرده و خود را جزو عشایر تلقی می کنند که این موضوع موجب نارضایتی مجموعه محیط زیست شده است.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار