تکاب

برند فرش دستباف افشار تکاب احیا می شود

فرماندار تکاب گفت: برند فرش دستباف افشار شهرستان تکاب احیا می شود.
کد خبر: ۳۵۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ 05 January 2017

به گزارش تابنا آذربایجان غربی؛؛ تقفی فرماندار شهرستان تکاب،  در جلسه بررسی مشکلات فرش دستباف تکاب افزود:برنامه احیا، ترویج و توسعه برند فرش دستباف افشار تکاب در دستور کار قرار گرفته و به زودی اقدامات اساسی در این زمینه صورت خواهد گرفت.
وی بیان کرد: به همین منظور کارگروهی برای احیا و توسعه برند فرش دستباف افشار شهرستان تکاب با مشارکت ادارات و دستگاه های اجرایی ذیربط، فعالان  اقتصادی و متخصصان وکارشناسان حوزه فرش دستباف با محوریت اداره صنعت، معدن و تجارت تشکیل خواهد شد.
ثقفی اظهار کرد: با توجه به اهمیت فرش دستباف در شهرستان تکاب، مراحل احیا و گسترش فرش دستباف افشار با تشکیل کارگروه ویژه‌ای در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اجرا می شود.
فرماندار تکاب ادامه داد: کارگروه احیا و توسعه برند فرش دستباف افشار تکاب، به بررسی راهکار رفع موانع و مشکلات گسترش این هنر – صنعت دیرین تکاب پرداخته و زمینه اجرای یافته ها و طرح های جدید برای احیای فرش دستباف و تاثیر آن در اقتصاد منطقه را فراهم خواهد کرد.
ثقفی اضافه کرد: علاوه براین، به زودی جشنواره بزرگ فرش افشار در شهرستان تکاب برگزار خواهد شد که موجب تحول در معرفی و گسترش هنر- صنعت فرش دستباف شهرستان تکاب می شود.
وی گفت: فرش دستباف به عنوان ظرفیت بالقوه محلی باید در جهت پیشرفت شهرستان تکاب و توسعه اقتصادی منطقه و اشتغالزایی مورد استفاده بهینه قرار گرفته و به عنوان مولفه‌ای مهم و تاثیر گذار در توسعه پایدار این شهرستان مدنظر قرار گیرد.
ثقفی افزود: برگزاری جشنواره و نمایشگاه فرش دستباف افشار تکاب موجب فراهم کردن زمینه های سرمایه‌گذاری در این بخش خواهد شد و بر همین اساس تلاش ادارات مرتبط و فعالان حوزه فرش و تعامل و همکاری های بین بخشی امری بسیار ضروری به شمار می رود.
وی اظهار کرد: احیا و توسعه برند فرش دستباف افشار تکاب تلاش و اهتمام جدی مسئولان و فعالان این حوزه را می طلبد.
فرش دستباف تکاب به نام فرش افشار معروف بوده و به دلیل کیفیت، دوام و زیبایی و بافت فوق العاده به فرش آهنین افشار مشهور است و از این لحاظ نیز شهرت جهانی یافته است.
برند فرش افشار تکاب ثبت ملی شده و در آستانه جهانی شدن قرار گرفته است.
سالانه بیش از 40 هزار متر مربع فرش دستباف در تکاب تولید می شود .
بازارهای جهانی به ویژه کشورهای اروپایی از مشتریان فرش دستباف شهرستان تکاب هستند.

برند فرش دستباف افشار تکاب احیا می شود
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار