انتخاب روابط عمومی اداره کل بهزیستی به عنوان روابط عمومی برتر درسرشماری 95

در مراسم تجلیل از دست اندرکاران سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 استان گلستان با اهداء لوح سپاس از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 گلستان، روابط عمومی این اداره کل به عنوان روابط عمومی برتر این سرشماری انتخاب شد.
کد خبر: ۳۷۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 04 February 2017
 در مراسم تجلیل از دست اندرکاران سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 استان گلستان  با اهداء لوح سپاس از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 گلستان، روابط عمومی این اداره کل به عنوان روابط عمومی برتر این سرشماری انتخاب شد.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آماری ملی است که در سراسر کشور و به‌صورت هم‌زمان به مرحله اجرا گذاشته شد که درراستای برنامه‌ریزی مناسب برای تخصیص اعتبارات و بودجه، اطلاعات دقیق از نفوس و مسکن افراد به دست آمد.
باتوجه به اهمیت سرشماری در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید دولت تدبیر وامید، بمنظور جلوگیری از هزینه های سرسام آور سرشماری، برای اولین بار از روش اینترنتی استفاده شد که با همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی هزینه های ملی کاهش و سرعت دریافت آمارنیز افزایش یافت.

گفتنی است: اولین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در ایران، در سال ۱۳۳۵ توسط اداره آمار عمومی وابسته به وزارت کشور اجرا شد، پس از تأسیس مرکز آمار ایران در سال ۱۳۴۴، قانون این نهاد را موظف کرد که هر ۱۰ سال یکبار سرشماری عمومی نفوس و مسکن را اجرا کند و به دنبال تصویب این قانون، مرکز آمار ایران از سال ۱۳۴۵ تا سال ۱۳۸۵ هر ۱۰ سال یکبار سرشماری عمومی نفوس و مسکن را اجرا کرده است.پس از سرشماری سال ۸۵، بنا به پاره‌ای ضروریات و بر اساس مصوبه هیئت وزیران فاصله زمانی سرشماری به پنج سال کاهش یافت. به دنبال این مصوبه، مرکز آمار ایران سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۰ را اجرا کرد. تاکنون ۷ سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال‌های ۱۳۳۵، ۱۳۴۵، ۱۳۵۵، ۱۳۶۵، ۱۳۷۵، ۱۳۸۵ و ۱۳۹۰ اجرا شده است و در سال ۹۵، مرکز آمار ایران هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن را برای اولین بار بصورت اینترنتی اجرا نمود.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار