آموزش ۸۵۰۰ خانوار سیستان و بلوچستان در برابر بلایای طبیعی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از ارائه آموزش به ۸۵۰۰ خانوار سیستان و بلوچستان برای آمادگی مقابل مخاطرات طبیعی خبر داد.
کد خبر: ۳۷۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 11 February 2017

رسول راشکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده 8500 خانوار شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان در یک افق 4 ساله آموزش‌های لازم جهت آمادگی در زمان وقوع حوادث طبیعی را توسط شعب جمعیت هلال احمر در سطح استان فرا می‌گیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال  احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا تاکنون 250 داوطلب در سطح استان به عنوان مربی تحت آموزش قرار گرفته و با اصطلاحاتی مانند بلا، خطر، آسیب‌پذیری، مخاطره، کاهش آثار مخرب و شرایط اضطراری آشنا شده‌اند که قرار است پس از اتمام آموزش، برای آموزش به خانواده‌های شهرهای مختلف به‌کارگیری شوند.

وی گفت: قرار است این مربیان با مراجعه به درب منازل نسبت به آموزش خانوارها اقدام کنند و تلاش می‌کنیم آموزش‌ها از مناطق محروم و خانوارهای کم‌سوادتر آغاز شود.

راشکی عنوان کرد: مرحله نخست این طرح تا پیش از پایان سال آغاز می‌شود و طبق برنامه زمانبندی شده تا سال 99 حداقل 8500 خانوار استان از این آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال  احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مراجعه درب منازل توسط مربیان در 12 نوبت و با شعار "ما خدمت را نزد مردم می‌بریم" صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بدون شک این آموزش‌ها تاثیر بسزایی در زمینه کاهش تلفات انسانی استان در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی دارد.

وی با اشاره به اینکه در هر نوبت مراجعه درب منازل آموزش‌های کوتاه و سرپایی به مدت 5 تا 10 دقیقه به مردم ارائه می‌شود، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان طرح میزان آمادگی خانوارهای استان مقابل حوادث تا 30 درصد افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار