یزد کانون زندگی مسالمت آمیز مهاجران و انصار

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری یزد گفت: این استان کانون زندگی مسالمت آمیز مهاجران و انصار است و همه مردم با کمترین مشکل کنار هم زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۳۸۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱ 05 March 2017
به گزارش تابناک یزد،رضا زارع‌ زاده در آیین گشایش چهارمین همایش ملی افغانستان شناسی به میزبانی استان یزد افزود: این استان در سالها و قرنهای متمادی تجربه زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف از جمله مسلمانان و زرتشتیان دارد. 

وی ادامه داد: حدود 10 درصد از جمعیت یک میلیون و 100 هزار نفری استان یزد را اتباع تشکیل می دهند که اکثرا آنها از کشور افغانستان هستند و در سه میهمان شهر و چهار شهرستان سکونت دارند.

این مسئول تصریح کرد: اتباع و مهاجران استان یزد از همه امکاناتی که در حوزه های آموزش، سلامت و درمان مورد استفاده همشهریان یزدی قرار می گیرد بهره می برند.

زارع زاده گفت: در سالهای اخیر با تاکید رهبر معظم انقلاب فعالیتهای مطلوبی در رابطه با آموزش و پرورش و بیمه سلامت اتباع و مهاجران در ایران انجام شده است.

ایرنا نوشت: در حاشیه این همایش نمایشگاه صنایع دستی اتباع هنرمند استان یزد در تالار فرهنگیان برپا شد.

چهارمین همایش ملی افغانستان شناسی با حضور اتباع و مهاجران نخبه، دانش آموز و دانشجوی افغانستانی به مدت سه روز در یزد جریان دارد.

آشنایی نسل دوم و سوم پناهندگان افغانستانی با کشورشان، ارتقای اطلاعات ملی و میهنی، زمینه ‌سازی مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای فردی، گسترش فعالیتهای علمی و هنری، افزایش نشاط دانش آموزان به منظور تقویت انگیزه بازگشت داوطلبانه به کشور خود از جمله اهداف این همایش عنوان شده است.
باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار