اهمیت افزایش مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست

کد خبر: ۴۲۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 10 May 2017
به گزارش تابناک یزد،حمید رضا قمی فعال اجتماعی طی یاداشتی نوشت:اگرچه حساسیت جامعه در قبال محیط زیست شهر یزد بالا رفته اما عدم توجه به مسئولیت اجتماعی، تخریب محیط زیست  و آلودگی های زیست محیطی زیادی را در این شهر رقم زده است.روزی نیست که از این حرف و صحبت ها بحث و تبادل نظری نباشد اما باید قبول کردکه دراین کهن شهر یزد باید آلودگی های فزاینده ای مواجه است و باید برای آن چاره اندیشی جدی صورت گیرد.
به گفته وی طی سالهای اخیرتحولات و پیشنهادات زیادی از سوی سازمانهای مردم نهاد برای رفع کاهش آلودگی شهر یزدصورت گرفت اما مدیریت شهری کمک شایانی در این خصوص از خود انجام نداد . این امر نیازمند تفکری جدید برای رفع این معضل در نهادی همچون،شورای شهر است.
وی افزود:البته ناگفته نماند که محدودیتهای جدی در جانمایی صنایع آلاینده درمناطق حساس استان ایجاد و جانمایی صنایع پرآبخواه و آلاینده در محورهای حساس استان متوقف و احداث صنایع کم آبخواه و دارای تکنولوژی های بالا در دستور کار استان قرار گرفت ولی به هر روی به نظر می رسد باید با توجه به ایده ها و پیشنهادات تشکل های غیر دولتی که در این حوزه فعالیت می کنند بیش از گذشته صورت گیرد و اهمیت دوچندانی به آن داد.
وی معتقد است:باید سعی کرد معضلات زیست محیطی یزد در وجود تک تک افراد ساکن شهر یزد با پیگیری و همکاری جدید اعضای شورای شهر ایجادگردد تا اهمیت افزایش مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست پررنگ تر از گذشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار