40 هزار صندلی نیاز پروازهای هوایی کشور است

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بر اساس میانگین های بین المللی حدود 40 هزار صندلی نیاز پروازهای هوایی کشور ما می باشد.
کد خبر: ۴۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 07 June 2015
علیرضا جهانگیریان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از فرودگاه کرمان در جمع خبرنگاران افزود: در طول چند ماه گذشته مجموعا حدود 20 درصد به تعداد صندلی های پروازی موجود کشور اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: با آماده پرواز شدن هواپیماهای جدید، مجموعا حدود 28 هزار صندلی آماده خواهیم داشت که می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای خصوصا در پروازهای بین المللی داشته باشد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با اضافه شدن هواپیماهای جدید، مقاصد جدید و پروازهای بدون توقفی را شاهد خواهیم بود که توسط ایرلاین های ایرانی انجام می شود.

جهانگیریان به اجرای آیین نامه حقوق مسافران اشاره کرد و گفت: وجود این آیین نامه یک خواسته عمومی بود که ماه ها روی آن کار شده است و برای اولین بار آیین نامه ای که تهیه شده بود در شورای عالی هواپیمایی مطرح و به تصویب رسید.

وی افزود: این آیین نامه از 15 اردیبهشت به مرحله اجرا در آمد و در طول اجرای یک ماهه این طرح سطح رضایتمندی مردم به نحو قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با اقدامات و برنامه ریزی هایی که شرکت های هواپیمایی انجام داده و خواهند داد، اجرای این آیین نامه روال منطقی تر و مناسب تری را در طول ماه های آینده داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان کرمان در زمینه هوانوردی فعالیت های خوبی دارد و پنج فرودگاه فعال کشور در این استان قرار دارد، خاطرنشان کرد: پایه یکی از ایرلاین های مهم کشور در شهر کرمان و در فرودگاه کرمان قرار دارد و یک مرکز آموزشی مهم هم در جنب فرودگاه کرمان مستقر است.

وی بیان کرد: ظرفیت هایی که در استان وجود دارد بیشتر از آن امکاناتی است که در خدمت مردم قرار می گیرد و با بررسی راه های گسترش و توسعه، برنامه ریزی هایی در جهت متناسب سازی زیرساخت ها متناسب با ظرفیت استان کرمان خواهیم داشت.

جهانگیریان اضافه کرد: ظرفیت هایی که در استان وجود دارد این امکان را می دهد تا بتوان پروازها را در حوزه های مختلف از جمله پروازهای بین المللی در استان کرمان توسعه داد؛ بخشی از اقداماتی که باید صورت گیرد از طرف مسوولین فرودگاه و شرکت فرودگاه ها می باشد که سطح امکانات فرودگاه را به سطح استانداردهای بین المللی برسانند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری برای بازدید از آخرین وضعیت امکانات فرودگاه کرمان به ااین استان سفر کرده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار