معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان خبر داد:

آموزش و پرورش گلستان در جذب دانش آموزان ابتدایی بالاتراز میانگین کشوری است

تلاش می کنیم ضمن ایجاد فرصت های برابر یادگیری، جذب حداکثری دانش آموزان را در دوره های مختلف پیش دبستانی،پایه اول و دوره ابتدایی ،در اولویت کاری خود قرار دهیم.
کد خبر: ۴۶۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵ 15 July 2017
تلاش می کنیم ضمن ایجاد فرصت های برابر یادگیری، جذب حداکثری دانش آموزان را در دوره های مختلف پیش دبستانی،پایه اول و دوره ابتدایی ،در اولویت کاری خود قرار دهیم.

سیده هماعقیلی با تاکید بر کمی و کیفی بودن فعالیت های حوزه ابتدایی،آن را در راستای تحقق عدالت آموزشی مبتنی بر سند تحول بنیادین عنوان نمود و افزود: تلاش می کنیم ضمن ایجاد فرصت های برابر یادگیری ، جذب حداکثری دانش آموزان را در دوره های مختلف پیش دبستانی،پایه اول و دوره ابتدایی ،در اولویت کاری خود قرار دهیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان با اشاره به رشد جذب در پیش دبستانی گفت: سال گذشته 76.38 درصد جذب داشته ایم که این تعداد به 27 هزارو 558  نفر دانش آموز رسیده است.

عقیلی افزود: همچنین در پایه ی اول ابتدایی از جذب 97.38 درصدی بهره مند بودیم. این نیز از  میانگین کشوری 38 صدم درصد  بالاتر بوده و تعداد دانش آموزان به 36 هزارو 157 نفر رسیده است.

عقیلی در ادامه گفت:در کل دوره ابتدایی، آموزش و پرورش گلستان با میانگین جذب 98.05 درصدی۲۲ صدم درصد ازمیانگین کشور، بالاتر بوده و تعداد کل دانش آموزان، در دوره ابتدایی به 195 هزارو 704 نفر می رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کیفی سازی  فعالیت هادر دو بخش دانش آموزی و معلمان اشاره نمود که نهادینه کردن مشارکت عمومی دانش آموزان و معلمان، تحقیق و پژوهش ، مهارت های زندگی مانند حل مسئله را از سیاست های حوزه ی معاونت آموزش ابتدایی در این طرح ذکر کرد.

همچنین عقیلی در ادامه از روند فعالیت های انجام شده در جشنواره جابربن حیان گفت و تاکید کرد: 76.44 درصد دانش آموزان دوره ابتدایی گلستان در این جشنواره شرکت نمودند که این خود استان گلستان را 34.74 درصد از میانگین کشور جلو انداخته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار