روز صنایع کوچک و بازدید استاندار از شهرک های صنعتی/ چرا برخی صنایع استان به مشکل برخورده اند؟ + تصویر

دکتر خادمی : برخی صنایع وجود دارد که محصول مناسب است و مدیریت و اهلیت کاری وجود دارد و به دلیل شرایط خاص اقتصادی دچار مشکل شده اند که حمایت از آنها ضروری است.
کد خبر: ۴۷۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ 12 August 2017
امروز 21 مرداد ماه به عنوان روز صنایع کوچک و متوسط معرفی شده است. صنایعی که در استان کهگیلویه و بویراحمد ، بخش عمده ی بنگاه های تولیدی صنعتی را به خود اختصاص داده است .
صنایع کوچک بنا بر ویژگی های خاصی که دارد ، از استقبال بسیار خوبی در محروم ترین استان های کشور ، برخوردار است.
ویژگی هایی مانند هزینه بری کمتر در سرمایه گذاری ، ایجاد اشتغال و عدم نیاز به تخصص های ویژه برای کارگران شاغل در این گونه صنایع ، باعث شده که هم مسئولین و هم سرمایه گذاران توجه ویژه ای به آن داشته باشند.
در روز صنایع کوچک استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تعدادی از مدیران اقتصادی استان از شهرک های صنعتی بازدید و ضمن آشنایی با وضعیت تولید و بازار فروش تولیدات اینگونه صنایع ، اقدام به کلنگ زنی و افتتاح پروژه هایی در این شهرک های صنعتی نمود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید موسی خادمی بعد از ظهر شنبه و در حاشیه بازدید از شهرک های صنعتی در جمع خبرنگاران با اشاره به روز حمایت از صنایع کوچک گفت: ۲۱ مرداد ماه روز حمایت از صنایع کوچک است و ۹۵ درصد صنایع استان ما نیز صنایع کوچک است.
 
روز صنایع کوچک و بازدید استاندار از شهرک های صنعتی/ چرا برخی صنایع استان به مشکل برخورده اند؟  + تصویر 

خادمی بیان کرد: خوشبختانه به همین مناسبت بازدیدی از شهرک صنعتی در یاسوج داشتیم و یک طرح مناسب با تولید دستگاه های سرمایشی و گرمایشی افتتاح شد که ابتدای کار با مونتاژ شروع می شود که امید است در آینده با وارد کردن تکنولوژی آن توان تولید آن را نیز داشته باشد.
وی افزود: کلنگ زنی یک مجتمع صنعتی نیز انجام شد و امید است که بانک ها حمایت لازم را انجام دهند و سرمایه گذار نیز تلاش بیشتری برای به نتیجه رسیدن پروژه انجام دهد.
خادمی گفت: بازدید از پروژه ای که از پروژه های محصولات وابسته به صنایع پتروشیمی است و این پروژه بسیار مناسب است و متناسب با استعداد استان است نیز انجام گرفت و این طرح طبق اعلام متولیان تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
 
 خادمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : امسال دولت در کشور ۵۰ هزار میلیارد تومان برای موضوع اشتغال تخصیص داده است که عمدتا در حوزه صنایع کوچک و متوسط هزینه می شود و پیش بینی ما این است که ۱۵۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار به استان تخصیص یابد.
خادمی بیان داشت: به طور طبیعی در استان این تسهیلات به حوزه صنایع کوچک و متوسط اختصاص خواهد یافت و کمک های فنی و اعتباری نیز امسال اجازه داده شده است و از محل اعتبارات عمرانی میتوان حداکثر تا ۵۰ درصد سود تسهیلات در استان را بخشید و همچنین ۱۴۰ میلیارد تومان از سفر ریاست جمهوری برای این حوزه داریم که امید است این مسئله محقق شود.
خادمی تصریح کرد: در همین راستا امتیازاتی به عنوان مناطق محروم نیز ارائه خواهد شد.
خادمی بیان کرد: خارج شدن برخی صنایع از رده به دلیل عدم وجود بازار مناسب، عدم توانایی در بروز کردن تکنولوژی، رقابت و عدم مدیریت مناسب است.
وی افزود: برخی صنایع وجود دارد که محصول مناسب است و مدیریت و اهلیت کاری وجود دارد و به دلیل شرایط خاص اقتصادی دچار مشکل شده اند که حمایت از آنها ضروری است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار