کشت کاملینا برای نخستین بار در کازرون

برای نخستین بار گیاه روغنی کاملینا در راستای اقتصاد مقاومتی توسط دانشجویی کازرونی به زیرکشت رفت.
کد خبر: ۴۸۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱ 21 August 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبر نگاران:محمد زاده رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان کازرون گفت: توسعه کشت گیاهان دانه روغنی که بتواند به‌خوبی در الگوی کشت رایج مناطق مختلف کشور قرار گیرد و تأمین‌کننده بخشی از نیاز روغن خوراکی کشور باشد در دستور کار برنامه ریزان بخش کشاورزی قرار دارد.


وی افزود: در پژوهش‌های مختلف نشان داده‌شده است که گیاه روغنی- دارویی Camelinasativa احتیاجات آبی بسیار کمتر و مقاومت به سرمای بهاره بیشتری نسبت به سایر گیاهان روغنی به‌ویژه کلزا دارد و با توجه به اینکه تولید کاملینا هزینه کمتری نسبت به سایر دانه‌های روغنی دارد در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است.


محمد زاده ادامه داد: علاقه به کشت گیاه روغنی (کاملینا) به دلیل نیازهای حداقلی آن برای آبیاری و کود و چرخه عمر کوتاه‌تر نسبت به دیگر گیاهان دانه روغنی مرسوم از جمله کلزا، سویا و آفتابگردان و درصد بالای اسیدهای چرب امگا 3 است و مهم‌ترین مزیت آن مقاومت فوق‌العاده آن به خشکی و سرمای بهاره است.


رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی کازرون اظهار داشت: گیاه روغنی- دارویی کاملینا به‌صورت پژوهشی برای نخستین بار توسط خانم مرضیه حسنی بلیانی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته اگرواکولوژی در روستای بلیان شهرستان کازرون کشت شد.




اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار