روند افزایش قیمت گوشت قرمز مهار شد

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی از مهار رشد بی رویه قیمت گوشت قرمز در کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۹۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ 08 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "علی اصغر ملکی" در این خصوص، گفت : قیمت گوشت از سه هفته قبل تاکنون در اثر واردات و توزیع به موقع، نوسان نداشته و ثابت بوده است.

 وی  اظهارداشت: در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت شقه بدون دنبه گوسفندی تولید داخل  ۴۳ تا ۴۴ هزار تومان و گوشت وارداتی در فروشگاه های زنجیره ای، صنوف و میادین ۳۳ هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه می شود.

 رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: ذبح بی رویه دام های مولد طی سالیان گذشته در کشور موجب کمبود عرضه دام به بازار و افزایش قیمت گوشت قرمز شده است.

 ملکی تصریح کرد: زمانی که گوشت قرمز با ارز مرجع وارد کشور می شد صنایع بسته بندی از این کالا در تولیدات خود استفاده می کردند و با قطع ارز مرجع نگاه صنایع مزبور بیشتر به سمت دام های سبک (ذبح بره ماده ها) معطوف شد.

 وی گفت: متاسفانه دام های مولد سال های متمادی در اثر بی توجهی دستگاه های نظارتی و نبود برخورد مناسب به شکل بی رویه ای ذبح و مصرف می شد.

 رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: خوشبختانه جلوگیری از کشتار دام های مولد به تازگی در دستور کار متولیان امر قرار گرفته است.

 وی یادآورشد: حفظ و ازیاد دام های مولد ضمن تقویت اقتصاد بازار گوشت می تواند در جلوگیری از رشد بی رویه قیمت این کالا  هم بسیار موثر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار