اطعام10 هزار کودک یتیم در حرم رضوی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: 10 هزار کودک یتیم همزمان با شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی اطعام می‌شوند.
کد خبر: ۵۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰ 23 June 2015
محسن مسعودیان در مراسم افتتاحیه بازارچه رمضان در بوستان کوهسنگی مشهد اظهار کرد: سال گذشته 5 هزار و 500 نفر حامی در طرح اکرام ایتام شرکت کردند و به طور کلی در استان 15 هزار یتیم وجود دارد که از این طرح بهره‌مند هستند.

وی افزود: مشکل عمده ما در بخش طرح‌های خودکفایی عدم اتصال این طرح به بازار بوده اما در سال‌های گذشته برای عرضه تولیدات مددجویان در بازار‌های مختلف برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم و تا حدودی در بازارچه‌های فصلی این امر محقق شده و در تلاش برای ایجاد بازارچه‌ای دائمی برای عرضه محصولات مددجویان در مشهد هستیم.

مسعودیان اعلام کرد: حدود 400 میلیون ریال اعتبار برای راه‌اندازی این نمایشگاه هزینه شده که در سطح استان هم مشابه این بازارچه اجرایی شده و از ولادت امام حسن (ع) آغاز شد که در مجموع 15 بازارچه افتتاح می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مراسم‌های متعددی در مورد اطعام نیازمندان به شکل خانوادگی در سطح استان در حال اجرا بوده و در دو بخش اطعام افطار و سحر و توزیع سبد کالای غذایی در ماه مبارک رمضان در خدمت نیازمندان هستیم.

وی ادامه داد: سعی داریم زمینه مشارکت سایر دستگاه‌ها و خیران را برای اطعام نیازمندان فراهم کنیم و خوشبختانه این موضوع تبدیل به فرهنگی در بین افراد جامعه برای توجه به نیازمندان و ایتام شده است.

مسعودیان با بیان اینکه در شب‌های قدر 3 هزار کودک یتیم در حرم مطهر اطعام می‌شوند، گفت: مددجویان ما 300 هزار نفر هستند و اطعام مددجویان به روش‌های مختلف در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی تصریح کرد: اکثر مددجویان ما در شهر مشهد از حاشیه شهر هستند و به طوری که بالغ بر 80 درصد مددجویان در حاشیه شهر زندگی می‌کنند و ما توجه ویژه‌ای به این منطقه داشته‌ایم، همچنین در حاشیه شهر مشهد به شکل تک موردی یعنی افراد نیازمندی که زیرپوشش نیستند خدمت‌رسانی می‌شود که تعداد این افراد بیش از افراد زیرپوشش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار