تونل بهمن با حضور استاندار کرمان افتتاح شد

علیرضا رزم حسینی ظهر دوشنبه برای افتتاح چند طرح عمرانی و زیربنایی به جنوب کرمان سفر کرد.مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در حاشیه افتتاح این تونل به خبرنگار ایرنا گفت: تونل بهمن یکی از ۱۲ تونل موجود در محور جیرفت – جبالبارز – کرمان است که […]
کد خبر: ۵۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 29 June 2015
علیرضا رزم حسینی ظهر دوشنبه برای افتتاح چند طرح عمرانی و زیربنایی به جنوب کرمان سفر کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در حاشیه افتتاح این تونل به خبرنگار ایرنا گفت: تونل بهمن یکی از ۱۲ تونل موجود در محور جیرفت – جبالبارز – کرمان است که اردیبهشت سال گذشته به علت آتش سوزی دو دستگاه اتوبوس اسکانیا به صورت جدی دچار خسارت شد.
محمد ساردویی افزود: با توجه به شدت خسارت وارده بازسازی این تونل یکسال به طول انجامید و امروز شاهد افتتاح رسمی آن هستیم.
وی با اشاره به اهمیت محور جیرفت – جبالبارز تصریح کرد: این محور یکی از محورهای ترانزیتی است که استان هرمزگان را به سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان را به مرکز استان متصل می کند و نقش موثری در حمل کالا از خلیج فارس به کشور افغانستان دارد.
وی طول تونل را ۶۰ متر عنوان کرد و گفت: هشت میلیارد ریال اعتبار برای باسازی و تعمیر اساسی آن هزینه شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: ساخت تونل بسیار راحت تر از بازسازی آن بود زیرا در بازسازی اصول فنی و مهندسی بصورت کامل رعایت و در واقع یک تونل جدید احداث شده است.
وی گفت: پس از حادثه آتش سوزی و مسدود شدن این تونل، بلافاصله محور کنارگذر موقت در جوار آن احداث و تاکنون تردد در این محور انجام شده است.
تونل بهمن در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر جیرفت واقع شده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار