عدم تکریم ارباب‌رجوع در برخی ادارات استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با انتقاد از برخی رفتارهای نامناسب ادارات دولتی استان قم گفت: بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های موجود در جامعه به دلیل عدم تکریم ارباب‌رجوع در ادارات دولتی استان است.
کد خبر: ۵۶۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۸ 01 February 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس اسکندری در جلسه شورای عمومی استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: باید در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ویژه‌برنامه‌های درخور توجه تری نیز اجرا کرد.

وی افزود: طرح ساماندهی ویترین و سر درب مغازه‌ها با توجه به شرایط موجود در جامعه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به صلاح نیست، چراکه رکود موجود در بازارها و فروشگاه‌های استان ظرفیت و توان پرداخت طرح‌های تغییر ویترین و سر درب فروشگاه‌ها را ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: اگر ضابطه‌ای در اصناف و صنعت و معدن وجود داشته باشد می‌توان مسئله سر درب و ویترین مغازه‌ها به‌درستی تدبیر شود و از دخالت سازمان‌های دیگر که در حوزه تخصصی آن‌ها نیست هم جلوگیری به عمل آورد.

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت تکریم ارباب‌رجوع در ادارات دولتی استان قم ابراز کرد: سیمای بد شهر تنها در مسئله فرهنگ عفاف و حجاب خلاصه نمی‌شود، بلکه تکریم ارباب و رجوع مهم‌ترین امری بوده که باید درزمینهٔ ادارات دولتی در نظر گرفته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با انتقاد از برخی رفتارهای نامناسب ادارات دولتی استان قم عنوان کرد: بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های موجود در جامعه به دلیل عدم تکریم ارباب‌رجوع در ادارات دولتی استان است.

اسکندری افزود: در راستای معرفی و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در ماه‌های اخیر 20 عنوان کتاب در بخش‌های مختلف در استان قم رونمایی و معرفی‌شده که از نظر بار محتوایی نیز بسیار قابل‌توجه و مهم بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز در این جلسه گفت: خبرگزاری دفاع مقدس استان قم در بین 30 خبرگزاری دفاع مقدس موجود در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرده که از این منظر نیز بسیار ارزشمند است.

احمد حسینی با تأکید بر اهمیت حمایت‌های ناشران پیرامون کتب دفاع مقدس عنوان کرد: دو ناشر استان قم درزمینهٔ دفاع مقدس حائز رتبه‌های برتر کشوری شده‌اند، همچنین در 9 ماهه نخست سال جاری 1500 دانشجوی دانشگاه‌های مختلف استان قم 2 واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس را در دانشگاه‌های مختلف استان سپری کردند.

33 هزار واحد صنفی در استان قم وجود دارد

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم نیز در این جلسه ابراز کرد: کار ساماندهی ویترین و سر درب‌های فروشگاه‌ها و مغازه‌های شهر قم در حوزه وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نبوده و اجرای این طرح سبب سردی فضای کسب‌وکار در استان می‌شود.

یونس عالی پور ادامه داد: بیش از 33 هزار واحد صنفی در استان قم وجود دارد که گرفتن مجوز و تغییر برای ویترین‌ها و سر درب‌ها باید طبق قانون نظام صنفی توسط دستگاه‌های متولی صورت گرفته و از دخالت دستگاه‌های دیگر جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: باید فرق و تفاوتی بین شورای سیاست‌گذاری فرهنگ عمومی و اجرای مصوبات این شورا وجود داشته باشد تا روند اجرای امور در ریل منطقی و قانونی خود قرار گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار