اعزام 130 مبلغ به مساجد تویسرکان

مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان از اعزام 130 مبلغ در ماه مبارک رمضان به شهر و روستاهای تویسرکان خبر داد و گفت: 60 نفر از روحانیون مبلغ اعزامی از قم هستند.
کد خبر: ۶۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹ 14 July 2015
مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان از اعزام 130 مبلغ در ماه مبارک رمضان به شهر و روستاهای تویسرکان خبر داد و گفت: 60 نفر از روحانیون مبلغ اعزامی از قم هستند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علی کاروند با بیان اینکه ماه رمضان ماه خود‌سازی و بهترین فرصت برای رسیدن به قرب الهی است، اظهار کرد: توسل به قرآن‌کریم انسان را به سوی روشنایی هدایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انس با قرآن‌کریم کلید دستیابی به حیات طیبه است، افزود: تنها در سایه قرآن می‌توان به مقصد و تعالی رسید.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با تاکید بر اینکه فاصله گرفتن جامعه از آموزه‌های قرآنی از ترفندهای دشمن است، ابراز کرد: تهاجم فرهنگی دشمن به قصد سست کردن اعتقادات و باورهای دینی جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان است.

وی با تاکید بر نهادینه کردن مفاهیم قرآنی در جامعه تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی در قالب برنامه‌های مختلف و آشنا کردن جوانان با آموزه‌های قرآنی نقشه‌های شوم دشمن را خنثی می‌کند.

کاروند در بخش دیگری از سخنانش به تشریح برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: جزءخوانی قرآن به روش ترتیل با آغاز ماه مبارک رمضان در شهرهای تویسرکان، سرکان، فرسفج، هفت دهستان و 60 مسجد برگزار می‌شود.

به گفته وی؛ کلاس‌های آموزش حفظ قرآن‌کریم در دو موسسه قرآنی، چهار خانه قرآنی شهری و 15 خانه قرآنی روستایی برقرار است.

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان به جمع‌خوانی قرآن‌کریم در 150 جلسه به شکل سنتی ویژه خواهران اشاره کرد و افزود: جمع‌خوانی قرآن در مساجد، بقاع متبرکه و هیئت‌های مذهبی شهرستان نیز انجام می‌شود.

وی برگزاری مرحله هشتم مسابقه بزرگ قرآن‌کریم با عنوان نورالهدی و اجرای سومین دوره مسابقات تلاوت در سه رشته حفظ کل را از جمله برنامه‌های قرآنی عنوان کرد.

کاروند از اعزام 130 مبلغ بومی و غیر بومی در طول ماه مبارک رمضان به شهر و روستاهای شهرستان خبر داد و افزود: 60 نفر از روحانیان مبلغ اعزامی از قم هستند.

وی با اشاره به سرکشی از فعالیت مبلغان با همراهی امام جمعه و کمک حوزه علمیه گفت: برنامه شب‌های قدر امسال به صورت ویژه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان با اشاره به اجرای برنامه ویژه شب‌های قدر در سطح روستاها افزود: مراسم عزاداری با حضور هیئت‌های مذهبی به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) نیز صورت گرفت.

وی برپایی جلسات تفسیر قرآن‌کریم و نهج‌البلاغه، گردهمایی روحانیون و محفل قرآنی در 130 مسجد با شعار «هر مسجد، یک محفل» را از دیگر برنامه‌های این نهاد خواند و گفت: ایستگاه پاسخ‌گویی به مسائل شرعی در میدان امام(ره)، جوار آرامگاه حضرت حبقوق نبی(ع) و محل دفن شهدای گمنام شهر سرکان خدمات ارائه می‌دهد.

کاروند از برگزاری 20 کلاس صحیح‌خوانی قرآن‌کریم و 20 کلاس حفظ قرآن‌کریم ویژه طرح تابستان با محوریت حفظ سوره یاسین خبر داد و خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین اداره‌کل تبلیغات اسلامی، دارالقرآن و تشکل‌های دینی منعقد شده است.

وی فعالیت چهار پایگاه سفیران نور ویژه جوانان و چهار بوستان معرفت خاص کودکان و نوجوانان در فصل تابستان را از برنامه‌های اوقات فراغت این نهاد اعلام کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار