آماده‌باش ۱۷ اکیپ واکنش سریع در کرمانشاه برای مقابله با آتش‌سوزی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از آماده‌باش ۱۷ اکیپ واکنش سریع در کرمانشاه برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 20 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،فردین الفتی در خصوص وضعیت آمادگی یگان‌های حفاظت برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع اظهار داشت: جنگل‌ها متعلق به ما نیست و ما به عنوان مامور دولت برای پیشگیری یا اطفاء آتش در حال فعالیت هستیم بنابراین مردم جنگل ها را متعلق به خود بدانند و به محض آتش‌سوزی به ما اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در اطفاء آتش‌سوزی ثانیه‌ها نیز ارزشمند است، گفت: مردم تا رسیدن ماموران برای اطفاء حریق کمک کنند البته اکنون نیز روستاییان و سازمان مردم نهاد در این زمینه فعال هستند.

الفتی از آمادگی سامانه ۱۵۴۰ برای اطلاع‌رسانی پیرامون آتش‌سوزی‌ها خبر داد و گفت: برای هر شهرستان یک اکیپ واکنش سریع و برای کرمانشاه چهار اکیپ مستقر کرده‌ایم و هر روز 2 اکیپ آماده‌باش است تا در صورت دریافت گزارش دال بر آتش‌سوزی نسبت به اطفاء اقدام کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: خوشبختانه از اول سال تاکنون یک مورد آتش‌سوزی بین جوانرود و روانسر داشتیم و سریع اطفاء شد که مساحت زیادی هم طعمه حریق نشد.

وی با بیان اینکه درصدد کاهش آمار آتش‌سوزی‌ها هستیم، تصریح کرد: سال گذشته ۱۲۰ هکتار آتش‌سوزی داشتیم و امسال نیز با افزایش تعداد اکیپ و اطلاع‌رسانی و پخش پیام‌های هشدار دهنده در صدا و سیما درصدد کاهش آمار هستیم.

الفتی افزود: اگر مردم برای تفریح بیرون می‌روند از روشن کردن آتش خودداری و اگر الزامی است تا خاموش کردن آتش محل را ترک نکنند، زیرا جنگل‌ها متعلق به همه است و باید درحفظ آن کوشا باشند همچنین بید آتش سوزی‌ها در اسرع وقت اطلاع‌رسانی شود و با نیروهای ما با توجه به شمار اندک آنها همکاریلازم صورت بگیرد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار