زمینه سرمایه گذاری در کشور فراهم شود

لاریجانی افزود: اگر می خواهیم مشکلات کشور حل شود باید زمینه سرمایه‌گذاری فراهم شود.
کد خبر: ۶۵۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 10 September 2018

تابناک فارس بهه نقل از صدا و سیما:اسماعیل تبادار امروز در جلسه شورای اداری استهبان که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است، گفت: از سال ۹۴ حدود ۲۲۳ کارگروه برگزار و مشکلات یک‌هزار و ۳۱۰ واحد تولیدی بررسی شد که ۶۱ درصد مشکلات حل و هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد .

وی به زیرساخت‌های استان فارس در بخش ریلی اشاره کرد و افزود: در این زمینه بسیار فقیر هستیم و علت آن نیز عدم اتصال به استان‌های تاثیرگذار است.
استاندار فارس گفت: اتصال ریل فارس به یزد در برنامه است که امیدواریم محقق شود.
وی در مورد ساخت آزاد راه شیراز- اصفهان نیز گفت: امیدوار بودیم که پایان امسال به پایان برسد که به علت عدم نقدینگی سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.
تبادار افزود: فارس رتبه دوم کشوری در کشاورزی و اقتصاد مرتبط با آن را دارد و مهم‌ترین مشکل این استان، آب است و ۸۰ درصد بهره‌وری آب تحت‌العرضی است و نگرانی‌ها در این خصوص جدی است.
وی بیان کرد: آینده انجیرستان دیم استهبان در گرو داشتن آب در بختگان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار فارس گفت: وضعیت در تالاب‌های فارس بدتر از دریاچه ارومیه است که باید برای این موضوع چاره‌اندیشی شود.
تبادار افزود: از مجلس شورای اسلامی درخواست می شود در بحث آب استانداری را همراهی و زمینه پرداخت تسهیلات را فراهم کند.
رییس مجلس شورای اسلامی نیز با بیان به اینکه وضع کشور از نظر مشکلات آب به ویژه در مناطق مرکزی جدی است، افزود:باید به مشکل بی آبی همه جانبه نگریست.
لاریجانی با اشاره به این که باید مدیریت تقاضا را در بحث آب جدی گرفت و از سیستم آبیاری تحت فشار و کشت گلخانه‌ای استفاده کرد، اظهارداشت: ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای این مورد در روستاها اختصاص داده شده تا چرخه اقتصادی روستاها فعال شود.
رییس مجلس شورای اسلامی درخصوص مشکلات اقتصادی هم تصریح کرد: در بخش اقتصادی اگر مشکلات درونی را حل کنیم بسیاری از مشکلات خارجی حل می شود.
لاریجانی افزود: اگر می خواهیم مشکلات کشور حل شود باید زمینه سرمایه‌گذاری فراهم شود.
وی به جلسه اخیر سران قوا اشاره کرد و گفت: در این جلسه تصویب شد منابعی برای تسهیلات ارزان قیمت به واحد‌های تولیدی فراهم شود که در حال پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار