پیام مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی ایلام به مناسبت بازگشایی مدارس

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام به مناسبت بازگشایی مدارس با شعار دانش آموزان را به کتابخوانی عادت دهیم ،خطاب به دانش آموزان، معلمین و اولیاء پیامی منتشر نمودند.
کد خبر: ۶۵۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 22 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ تابناک ایلام  مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام به مناسبت بازگشایی مدارس پیامی به این شرح دادند.

آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس با عشق و محبت به امام حسین(ع)، مهر امسال را برای دانش آموزان عزیز که هنوز صدای یا حسین گفتن ها و جای زنجیر زدن هایشان زمزمه و احساس می شود بسیار ارزشمند و گرامی نموده است.

ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس را به خدمت معلمین عزیز و دانش آموزان گرامی که از محبان اهل بیت و امام شهیدان می باشند تبریک و تهنیت می گویم.

امروز بیش از هر زمان دیگری آموزش و پرورش که مسئولیت مستقیم تعلیم و تربیت فرزندان این مرزبوم در مقاطع مختلف تحصیلی را بر عهده دارد نیازمند توجه جدی همراه با احساس مسئولیت، حمایت و همراهی همه جانبه مسئولین نظام و آحاد جامعه بویژه اولیاء گرامی می باشد.

نوع نگاه عمل گرایانه با توجه ویژه در سرمایه گذاری در تقویت تعلیم و تربیت دانش آموزان و رفع موانع موجود بر سر راه دانش آموزی دانش آموزان در مدارس و برطرف نمودن نیازها و امکانات در محیط آموزشی موجب تثبیت یک زندگی اجتماعی سالم در آینده خواهد شد.

دانش آموزان بزرگترین سرمایه اجتماعی و ارزشمندترین و والاترین سرمایه هر پدر و مادری است که به سلامت جسمانی و آینده بهتر آنها می اندیشند.

منشاء نشاط و امید در زندگی اجتماعی هر خانواده داشتن فرزندانی علاقه مند به درس خواندن و اهل مطالعه می باشد.

هرچه دانش آموزان یک مدرسه اهل مطالعه و با کتاب مونس باشند هم به پویایی و کارآمدی زندگی اجتماعی کمک می کند و هم بدون شک در تحکیم بنیان خانواده کمک خواهد نمود.

از آنجا که اولیاء گرامی، معلمین عزیز و آموزش و پرورش را امین ترین، امن ترین و سالم ترین فضای اجتماعی و فرهنگی برای آموزش و تربیت فرزندان خود انتخاب نموده اند مسئولیت فرهنگیان عزیز را سنگین تر و وظیفه ذاتی آموزش و پرورش را به تقویت این اعتماد و امانت داری بیشتر خواهد نمود.

عادت دادن دانش آموزان به مطالعه کتاب و کتابخوانی و تقویت تاثیر، نقش و اهمیت فرهنگ مطالعه کتاب در زندگی آنان بایستی به طور خاص و بعنوان اولویت اساسی و اصلی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد و هرگونه غفلت در این باره به اساس و پایه آموزش و پرورش لطمه وارد خواهد نمود.

تقویت شعار من کتاب را دوست دارم و می خواهم یک کتابخوان خوب باشم در بین دانش آموزان و تشویق آنان در عمل، بهترین شیوه برای داشتن یک جامعه کتابخوان و کمک به آینده روشن در جامعه خواهد بود.

یار مهربان (کتاب) بهترین دوست و همدم برای دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی می باشد که با مهیا شدن بیش از پنجاه کتابخانه عمومی (مرکز فرهنگی اجتماعی) به صورت نهادی و مشارکتی، به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور، شرایط دسترسی به آن برای دانش آموزان در استان فراهم شده است که می تواند بعنوان پایگاه مهم اجتماعی و فرهنگی برای تقویت علمی و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی در خدمت آموزش و پرورش استان و آحاد شهروندان عزیز در جای چای استان باشد.

اداره کل کتابخانه های عمومی استان آمادگی خود را جهت همکاری هرچه بیشتر با آموزش و پرورش استان و دانش آموزان عزیز اعلام می دارد انتظار می رود با پیوند هرچه مستحکم تر بین مدرسه و کتابخانه های عمومی در استان شاهد تقویت و افزایش میران سرانه مطالعه در استان باشیم و معلمین عزیز و اولیاء گرامی در تبلیغ و ترویج فرهنگ مطالعه، کتابخانه های عمومی را در کنار آموزش و پرورش مهمترین مرکز معتبر یادگیری به دانش آموزان و فرزندان خود معرفی نمایند.

در پایان توفیق معلمین عزیز، خادمان عرصه تعلیم و تربیت در ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی را از خداوند متعال خواستاریم


مراد جلیلیان
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام

31شهریور ماه97

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار