1630 واحد مسکن به مددجویان بهزیستی قم تحویل شد

معاون مشارکت ها و توانمندسازی اداره کل بهزیستی قم گفت:یک هزار و 630 واحد مسکن که ساخت آنها از سال 1388 آغاز شده بود، به مددجویان تحویل گردید.
کد خبر: ۶۶۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 27 September 2018

به گزارش تابناک قم،احمد حیدری از شناسایی چهار هزار معلول نیازمند مسکن خبر داد و افزود: این تعداد معلول بهزیستی موفق به دریافت مسکن شدند که از این تعداد 60 خانواده دارای 2 معلول به بالا بوده اند که مسکن برای آنان تهیه گردید.

وی ادامه داد: برای ساخت این تعداد مسکن بیش از 100 میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون مشارکتها و توانمندسازی اداره کل بهزیستی قم، بیان داشت: برای 2 هزار معلول دیگر نیز برنامه ریزی صورت گرفته است تا واحدهای مسکن احداث و دراختیار آنان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به معلولان بهزیستی که اقدام به خرید مسکن کنند کمک هزینه اختصاص می یابد گفت: درصورتی که مددجویان تک و یا چند معلولی اقدام به خرید مسکن و یا ساخت آن کنند کارشناس این اداره کل بازرسی ها را انجام داده و پرونده به دبیرخانه مسکن کشور جهت دریافت کمک ارسال می شود.

حیدری اضافه کرد: برای خانواده های تک معلولی از 40 تا 100 میلیون ریال و برای خانواده های 2 معلولی و چند معلولی از 200 تا 300 میلیون ریال کمک هزینه مسکن اختصاص می یابد.

وی تاکید کرد: این کمک ها بر اساس نیازمندی مددجویان و درصد معلولیت آنان در نظر گرفته شده است تا بتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

جمعیت مددجویان تحت پوشش این سازمان درقم 25 هزارخانوار معادل 100هزار تن و هشت درصد کل ساکنان این استان است که این افراد شامل 22 هزار معلول ذهنی و جسمی حرکتی و سه هزار زن سرپرست خانواده می باشد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار