برگزاری 140 ویژه‌برنامه ماه کتاب در کتابخانه‌های عمومی لامرد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لامرد از برگزاری 140 برنامه‌ متنوع به مناسبت هفته کتاب در این شهرستان لامرد خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 11 November 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: سید علی‌اصغر احمدی‌زاده بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال نیز مانند سال گذشته برنامه‌های هفته کتاب در کتابخانه‌های لامرد با مشارکت و شور و استقبال گسترده مردم از اول آبان شروع‌شده و تا پایان این ماه ادامه دارد که برای تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها و ترویج بیشتر مطالعه، هفته کتاب را به ماه کتاب‌خوانی در لامرد تبدیل کرده‌ایم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لامرد با اشاره به اینکه تبلیغات گسترده‌ در فضای مجازی و سطح شهر باهدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در بین اقشار مختلف جامعه انجام می‌شود، گفت: جهت آموزش صحیح‌خوانی و تقویت حافظه همایش و دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و داوطلبان کنکور و اقشار علاقه‌مند برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه در برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب از آثار نویسندگان بومی شهرستان رونمایی می‌شود، بیان کرد: همچنین مسابقه کتاب‌خوانی مکتوب از کتاب «احضاریه» 10 تا 30 آبان ماه در سطح شهرستان حال برگزاری است.

احمدی‌زاده اضافه کرد: نواختن زنگ کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس، عضویت رایگان در روز 24 آبان (روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار) و برگزاری کارگاه‌های آموزشی کتاب‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی لامرد از دیگر برنامه‌های این اداره است.

این مسوول در ادامه از برگزاری 140 ویژه‌برنامه ماه کتاب در کتابخانه‌های عمومی لامرد خبر داد و خاطرنشان کرد: تزیین و آذین‌بندی کتابخانه‌ها، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، برگزاری 21 نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای، تخصصی و مدرسه‌ای، مسابقه نقاشی، کاردستی و روزنامه‌دیواری، جلسات جمع‌خوانی و بلندخوانی، معرفی کتاب، خاطره‌نویسی با موضوع من و کتاب، برگزاری جلسه‌های قصه‌گویی ویژه کودکان، جلسات شاهنامه‌خوانی و حافظ‌خوانی، نمایش عروسکی برای کودکان زیر 5 سال، مسابقه ساخت ماکت کتاب، میز اهدای کتاب با عنوان کتاب یادگار ماندگار، کارگاه آموزشی با عنوان راه پیشگیری از آلزایمر از طریق مطالعه و کتاب‌خوانی، نشست هم‌اندیشی با معلمان و فعالان فرهنگی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، بازدید از مدارس و... ازجمله برنامه‌هایی است که در کتابخانه‌های عمومی شهرستان لامرد به اجرا در می‌آید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار