بازرس کل استان قزوین:

اعلام موارد اتهامی در میراث فرهنگی پس از ۵۰ روز بازرسی

بازرس کل استان قزوین از رسیدگی به موارد اتهامی مطرح شده در خصوص میراث فرهنگی استان قزوین پس از ۵۰ روز استقرار بازرسی که در این اداره جمع آوری و ارائه شده است، در دستگاه قضایی خبر داد.
کد خبر: ۶۹۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 01 January 2019

اعلام موارد اتهامی در میراث فرهنگی پس از ۵۰ روز بازرسی 

به گزارش تابناک قزوین، عبدالله آقاعلیخانی در خصوص بازداشت مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین و دو تن از همکارانش بیان کرد: پرونده مدیرکل میراث فرهنگی استان درحال بررسی در مرجع قضایی است و این مرجع باید در مورد روند آن پاسخگو باشد.

وی افزود: این پرونده به صورت تخصصی در دادسرا و توسط بازپرس مربوطه در حال بررسی است و به اتهامات مطرح شده رسیدگی می شود.

آقاعلیخانی یادآور شد: سازمان بازرسی به مدت ۵۰ روز در میراث فرهنگی استقرار یافت و بررسی های مختلفی انجام داد و نتایج بدست آمده به مرجع قضایی ارسال شده و در حال رسیدگی است.

این مسئول به این سوال که آیا جرمی اتفاق افتاده است؟ اینگونه پاسخ گفت: الان نمی توانیم بگویم کسی مجرم هست یا خیر، اگر بخواهیم دقیق اعلام کنیم باید گفت:« اتهاماتی وارد شده و پرونده در حال رسیدگی است.»

بازرس کل استان قزوین در خصوص موارد اتهامی بازداشت شدگان ابراز کرد: موارد تخصصی میراث فرهنگی، اموال فرهنگی و مباحث مالی مطرح شده، اما هنوز اثبات نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که در موارد اتهامی اشیا عتیقه هم وجود دارد؟ بیان کرد:خیر، در مورد عتیقه جات موضوعی مطرح نیست اما در زمینه قراردادهای میراث فرهنگی واموال آن موارد متعددی مطرح شده که در چارچوب قانون رسیدگی شده و نتیجه آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

آقاعلیخانی تأکید کرد: رسانه ها در اطلاع رسانی دقت کنند با حیثیت افراد بازی نشود.

این مسئول اظهار داشت: رسیدگی به مسائل مطرح شده با رعایت قوانین مربوطه با دقت صورت می گیرد و دقیق ترین چیزی که می توان گفت این است که باید اتهامات در مرجع قضایی رسیدگی شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار