آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ نماز کارسازاست

سید سعیدشاهرخی با بیان اینکه ۸۰۰ هزار نفر در استان به طور مستقیم و غیر مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط هستند گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه در ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی بسیار کارساز هستند و باید برنامه مدون آموزش نماز طراحی شود.
کد خبر: ۷۰۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰ 27 January 2019
استاندار همدان با بیان اینکه خلا زیادی در بحث نماز وجود دارد که تنها با آموزش جبران می‌شود، گفت: راه نجات جامعه از مشکلات، تقویت باور‌های دینی است.

به گزارش ایسنا، شاهرخی در شورای اقامه نماز استان همدان ضم تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: امروزه اگر در دنیا به خصوص در کشور‌های غربی جنگ، ظلم و نابرابری افزایش یافته به دلیل فاصله گرفتن جوامع از دین و عدم اتصال به پروردگار عالم است.

وی مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظیفه هر انسان را توجه به نماز معرفی کرد و افزود: هدف انقلاب اسلامی استقرار شریعت مقدس و دین مبین اسلام بوده است و بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب و تغییرات انقلابی جامعه، دین باوری مردم ایران بر همه جهان واضح و روشن است.

استاندار همدان با بیان اینکه در انجام کار‌های فرهنگی باید به اثر بخش بودن آن بیش‌تر از جنبه‌های دیگر توجه شود، اضافه کرد: در تمامی ادارات و دستگاه‌های استان بهترین مکان هر اداره باید به نمازخانه اختصاص یابد و نباید اتاق مدیران از نمازخانه شرایط بهتری داشته باشد چرا که با انجام این کار همه متوجه می‌شوند که اولویت اول توجه به نماز است.

شاهرخی با اشاره به وضعیت مجتمع و نمازخانه‌های بین راهی بیان کرد: برخی از این نمازخانه‌ها در شان مسافران و مردم عزیز همدان نیستند و باید هرچه سریعتر مشکلات آن‌ها بررسی و رفع شود.

وی با بیان اینکه خلا زیادی در بحث نماز وجود دارد که تنها با آموزش جبران می‌شود عنوان کرد: صداو سیما باید به عنوان یک رسانه همگانی با ابتکار عمل و خلاقیت در ترویج فرهنگ نماز ورود پیداکند و نمازخوانی را در جامعه گسترش دهد.

استاندار همدان راه نجات جامعه از مشکلات را تقویت باور‌های دینی دانست و تصریح کرد: اگر توجه به دین در جامعه نهادینه شود به همان نسبت از آسیب‌های اجتماعی که اکنون دغدغه جهانیان است و زنگ خطر آن در ایران به صدا درآمده، کم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش در بحث نماز به خوبی عمل نکرده و کاستی‌های زیادی در این زمینه وجود دارد گفت: همه دستگاه‌های استانی و کشوری باید به آموزش و پرورش یاری برسانند تا عشق به نماز و توجه به آن از کودکی در دانش آموزان نهادینه شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه گره کار در بحث نماز نبود آموزش است و در مدارس درباره فلسفه نماز صحبت نمی‌کنند، گفت: با شعار هر کیف یک سجاده می‌توان مشکلات سخت افزاری نمازخانه‌های مدارس را برطرف کرد، اما علت عدم اشتیاق دانش آموزان به نماز خواندن این است که درباره نماز و فلسفه آن هیچ نمی‌دانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار