در لایحه بودجه سال ۹۸ بنزین گران نمی‌شود

حسن بهرام‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر تصمیمی برای تعیین سهیمه بنزین و چگونگی توزیع آن گذاشته نشده است اظهار کرد: طرحی توسط برخی نمایندگان تهیه شده است به طوری که به هر نفر در هر خانواده یک لیتر بنزین در روز و ماهیانه ۳۰ لیتر بنزین تعلق گیرد.
کد خبر: ۷۰۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ 29 January 2019
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح «یک لیتر بنزین برای هر ایرانی» خام است که هنوز هم وارد کمیسیون انرژی نشده تا نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ برای بنزین نه افزایش قیمت پیش‌بینی کرده و نه سهمیه‌بندی.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه این طرح خام است که هنوز هم وارد کمیسیون انرژی نشده تا نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ برای بنزین نه افزایش قیمت پیش‌بینی کرده و نه سهمیه‌بندی.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یارانه پنهانی که به انرژی داده می‌شود با توجه به شرایط جامعه عادلانه توزیع نمی‌شود اظهار کرد: دهک اول جامعه ۱۹ هزار تومان از یارانه پنهان انرژی استفاده می‌کنند و دهک دهم کشور حدود ۱۹۳ هزار تومان که این موضوع مصداق بی‌عدالتی است.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح توزیع یارانه را باید در دستور کار قرار دهیم خاطرنشان کرد: شیوه و چگونگی اجرای این اقدام نیاز به تصمیم در کمیسیون انرژی و صحن مجلس دارد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه با تحقق این اتفاق خدمت ارزشمندی به مردم و کشور شده است گفت: این مهم باعث جلوگیری از مصرف بی‌رویه بنزین و قاچاق سوخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باز هم می‌گویم که فعلا سهمیه‌بندی بنزین را در دستور کار قرار ندادیم و هیچ قانون جدیدی توسط دولت اعلام نشده است افزود: قیمت بنزین تغییر نکرده است که به سهمیه بندی برسیم، به طوری که در تمام جایگاه‌های سوخت قیمت بنزین یکسان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار