روایت خبرنگار کوهنورد از نجات یک فرهنگی در کوه پهن طسوج چرام + تصاویر و فیلم

وی بیان کرد: شرایط جوی طوری بود که اورژانس هوایی درخواست روشن کردن آتش جهت تعیین موقعیت بیمار شد ولی شرایط محیط به گونه ای بود که امکان فرود بالگرد نبود . نهایتا مجبور به انتخاب محلی جدید و انتقال مصدوم به نقطه مورد نظر شدیم .
کد خبر: ۷۳۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 17 April 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،نادعلی شاهرخی فرهنگی و خبرنگار باسابقه شبکه دنا در چرام که علاقه زیادی به کوهنوردی دارد و دیروز به کوه پهن طسوج چرام رفته بود از نجات یکی از گردشگران منطقه طسوج توسط نیروی 115و اورژانس هوایی خبرداد.

وی بیان کرد:دیروز که برای کوهپیمایی همراه یکی از همکاران فرهنگی به منطقه طسوج رفته بودیم حوالی ساعت 11ظهر که صدای ناله و فریادهای چند زن  را در بالای کوه پهن طسوج شنیدیم که به طرف آن روانه شدیم.

بعداز طی مسافتی با مرد میانسالی رو برو شدیم که بدحال بود و همراهمان وی هم بسیار نگران !
در اولین اقدام برای اعلام وضعیت وی به اورژانس ، مجبور شدیم مسافت 1کیلومتری برای رسیدن به محلی که وضعیت آنتن دهی اجازه تماس دهد برویم و نهایتا به اورژانس 115را اطلاع دادیم .
این خبرنگار کوهنورد ادامه داد : با حضور نیروهای امداد و باتوجه به بعد مسافت مجبور به پایین آمدن جهت انتقال تجهیزات و وسایل امدادی به محل حادثه شدیم.

شاهرخی گفت با توجه به وضعیت بیمار و موقعیت صعب العبوری منطقه نیروهای امدادی درخواست اورژانس هوایی کردند که مورد موافقت قرار گرفت و اورژانس هوایی علیرغم شرایط نامساعد جوی به محل آمد.

وی بیان کرد: شرایط جوی طوری بود که اورژانس هوایی درخواست روشن کردن آتش جهت تعیین موقعیت بیمار شد ولی شرایط محیط به گونه ای بود که امکان فرود بالگرد نبود . نهایتا مجبور به انتخاب محلی جدید و انتقال مصدوم به نقطه مورد نظر شدیم .

وی افزود : شرایط بیمار در حال وخیم تر شدن بود اما محل جدید هم بسیار سنگلاخی و غیر قابل فرود بود که با کمک همراهان محل را تسطیح کردیم و در یک عملیات نفس‌گیر و سخت خوشبختانه مصدوم که فرهنگی بازنشسته از اهالی بخش دشمن زیاری بود نجات یافت .
بنابر این گزارش ، آخرین خبرها حکایت از انتقال مصدوم به شیراز برای مراحل تکمیلی درمان دارد.
 
دانلود
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همشهری
|
United Kingdom
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
خسته نباشی
خدا را شکر که شما خبر نگاران از نزدیک کار اورژانس و استرس کاری این پرسنل خدمتکار را لمس کردی و شرایط را جهت انجام یک ماموریت به قلم خودت که امداد خواه بودی نوشتی.
به درود
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار