دانشگاه زندان در شیراز راه اندازی می شود

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان فارس گفت: دانشگاه علمی کاربردی در زندان مرکزی استان فارس راه‌اندازی می‌شود و برای ترم بهمن ماه در رشته‌های حسابداری و علوم کامپیوتر دانشجو می‌پذیرد.
کد خبر: ۷۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 08 August 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:جهانگیری گفت:آموزش‌هایی که به زندانیان ارائه می‌شود در دو بخش رسمی و غیر رسمی تعریف شده که در بخش رسمی آموزش‌ها در قالب آموزش مدارس ارائه می‌شود و دوره‌های راهنمایی، دبیرستان و هنرستان به صورت متمرکز در زندان مرکزی استان فارس آموزش داده می‌شود و علاقه‌مندان داوطلب به تحصیل در این دوره‌ها ثبت‌نام کرده و درس می‌خوانند و برای دیگر زندانیان نیز ثبت‌نام به صورت غیرحضوری انجام شده و افراد به صورت خودخوان مطالعه می‌کنند.

هر چند در زندان مرکزی کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود اما در این کلاس‌ها استادان بیشتر برای دروس پایه مانند زبان، عربی و ریاضی به رفع اشکال می‌پردازند زیرا شرایط برگزاری کلاس برای تمام درس‌ها مهیا نیست و هزینه‌های آن بالا می‌رود.

در بخش آموزش‌های رسمی با همکاری دانشگاه پیام نور نیز دروس و واحدهای برخی رشته‌ها ارائه می‌شود و در پایان هر ترم امتحان گرفته می‌شود.

امسال برای راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی در زندان مرکزی استان فارس برنامه‌‌ریزی شده است و با توجه به اینکه تاکنون 80 نفر از زندانیان برای ثبت‌نام در این دانشگاه داوطلب شدند از ترم بهمن ماه در رشته‌های علوم کامپیوتر و حسابداری در مقطع کاردانی دانشجو می‌پذیرد و پس از ثبت‌نام منابع درسی و جزوات در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار