استاندار قزوین تاکید کرد:

از ظرفیت های مردمی برای کمک به بیماران نادر استفاده شود

استاندار قزوین گفت:در کنار بهره گیری از همکاری نهادهای دولتی، باید از ظرفیت های مردمی نیز برای کمک به حل و پیگیری مسایل بیماران نادر استفاده شود.
کد خبر: ۷۳۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲ 28 April 2019

از ظرفیت های مردمی برای کمک به بیماران نادر استفاده شود

به گزارش تابناک قزوین، عبد المحمد زاهدی، استاندار قزوین، روز شنبه در نشست با اعضای هیات مدیره بنیاد امور بیماری‌های نادر افزود: عمده بیماران نادر ایران از اقشار ضعیف جامعه هستند و اغلب تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد قرار دارند.

وی اضافه کرد: بنیاد امور بیماری‌های نادر و هر موسسه عام المنفعه و مردم نهاد در صورت وصل شدن کامل به نهادهای دولتی از کارکرد اصلی خود خارج می شود، هرچند که بسیاری از نهادهای دولتی مانند بهداشت و درمان، بهزیستی و کمیته امداد و نهادهای خیریه باید برای حل برخی از امور و مشکلات آنها همکاری لازم را داشته باشند.

زاهدی با تاکید بر جلب مشارکت های مردمی برای حل مسایل بیماران نادر گفت: این فرهنگ باید در جامعه رشد یابد که مردم نسبت به مشکلات مردم و همنوعان خود احساس تعهد کنند.


زاهدی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد توانمندی و ظرفیت های مردم در چنین زمنیه هایی نادیده گرفته می شود که همین عامل موجب شده خود مردم نیز این توانمندی ها را نادیده و یا دست کم بگیرند.


استاندار قزوین افزود: باید بررسی شود که از 292 بیماری نادر شناخته شده در ایران کدام انواع در قزوین بیشترین فراوانی را دارند تا از این طریق برنامه ریزی لازم برای پیشگیری و درمان آنها انجام شود.


وی همچنین نسبت به درخواست صدور مجوز و تسهیل امور برای تشکیل شورای مشارکت های مردمی بانوان در امور بیماری های نادر در قزوین قول مساعد داد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار