توقیف دستگاه حفاری و خودرو‌های برداشت غیرمجاز

رئیس گروه پایش منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس از توقیف ۱۰ دستگاه حفاری و خودرو‌ی برداشت غیرمجاز خبر داد.
کد خبر: ۷۴۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 09 May 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:امید رشیدی رئیس گروه پایش منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان فارس اظهار کرد: به منظور برخورد با تخلفات در زمینه برداشت آب‌های زیرزمینی، یک دستگاه حفاری غیر مجاز، ۹ دستگاه کامیون و لودر توقیف و ۳ حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی نیز مسدود شد.

وی ادامه داد: توقیف این ماشین‌آلات در مناطق تنگ ترکی ایج، قطرویه نی‌ریز، خفر جهرم، حسن‌آباد و کریم‌آباد داراب انجام شده و همچنین ۲ حلقه چاه غیرمجاز نیز در آبگرم آباده و یک حلقه در شهرستان قیر و کارزین با دستور مقام قضایی مسدود شده است.

رئیس گروه پایش منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان فارس تصریح کرد: نیرو‌های گشت و بازرسی شرکت به منظور اجرای طرح «احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی» و کنترل و نظارت بر برداشت قانونی از آب‌های زیرزمینی و برخورد با متخلفان، در حال انجام وظیفه هستند.

طرح «احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی» در سال ۱۳۹۳ برای کنترل برداشت آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از افت بیش از پیش سطح این آب‌ها در وزارت نیرو تصویب و لازم‌الاجرا شد که جلوگیری از حفر غیر مجاز چاه کشاورزی و انسداد چاه‌های غیر مجاز حفر شده نیز یکی از دستورالعمل‌های این طرح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار