سیستم آموزشی کشور جیب والدین را خالی می کند اما منفعتی به آنها نمی رساند/ دانش آموزان را تا دیپلم به شکل ربات تربیت می کنند

مدیر کل فنی و حرفه ای استان اصفهان با اعلام اینکه سیستم آموزش و پرورش اصفهان و آموزش عالی محصلان خود را به شکل ربات تعلیم می کنند  و در حالی جیب والدین را خالی می کنند که منفعتی به آنها نمی رسانند.
کد خبر: ۷۶۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳ 23 July 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، آرش اخوان در نشست خبری با اصحاب رسانه با نقد عملکرد سیستم های آموزشی که دانش آموزان و دانشجویان را مهارت آموز بار نمی آورند، ادامه داد: متاسفانه دانش آموزان را تا دیپلم به شکل ربات تربیت می کنند.
وی با بیان اینکه هنوز تفکر غالب جامعه ما استخدامی هست و این در حالی است که باید مهارت آموزی و ایده پردازی و کار آفرینی را در مدارس و دانشگاه ها در کنار علم آموزی تعلیم دهیم، گفت: به خاطر اینکه مدرک گرایی در کشور جا افتاده بیشتر مردم بدنبال استخدامی هستند تا اینکه ایده پرداز و کار آفرین باشند.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان اصفهان با اشاره به اینکه در سیستم فنی و حرفه ای بدنبال آموزش مهارت هایی هستیم که منجر به اشتغال های درآمدزا باشد تا برای مهارت آموزان پس از اتمام دوره انگیزه و سود و منفعی  برای سرمایه گذاری در آن رشته را داشته باشد، افزود: بدنبال مهارت آموزی هایی هستیم که با آموزش آن به مردم مناطق محروم و زندانیان و کودکان کار وغیره بتوانیم از آسیب های اجتماعی پیشگیری کنیم.
وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال برای مردم شرق اصفهان دوره های پرورش گیاهان دارویی و سنگ های قیمتی را پیشنهاد  دادیم، گفت: در جامعه فرهنگ کار را جا نینداختیم و همه بدنبال مدرک گرفتن و استخدامی هستند.
اخوان گفت: امروز به علت سوء مدیریت در سیستم آموزشی کشور شاهد خالی کردن جیب والدین در حالی هستیم که پس از دریافت پول به اسم آموزش و تعلیم و تربیت فرزندان ، هیچ آموزشی و مهارتی ندادیم که پس از فارغ التحصیلی خانواده دغدغه اشتغال جوان خود را نداشته باشد و تنها به آنها مدک دادیم که هیچ کارایی ندارد.
وی با اشاره به اینکه حق نداریم عرضه محور کار کنیم ، ادامه داد: برای اشتغال زایی باید سیستم آموزشی دو گانه را برای افراد جویای کار و برای شاغلین صنعت سیستم صلاحیت حرفه ای را در اصفهان جا بیندازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار