مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خبر داد :

از محل اعتبارات سازمان اجتماعی کشور ، مدارس محروم استان تجهیز شد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین: مدارس محروم استان با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال تجهیز شد.
کد خبر: ۷۷۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 15 August 2019
از محل اعتبارات سازمان اجتماعی کشور ، مدارس محروم استان تجهیز شدبه گزارش تابناک قزوین مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در حاشیه مراسم بدرقه کاروان حامل تجهیزات آموزشی به مدارس محروم استان که با حضور استاندار قزوین، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش‌وپرورش و مدیران استانی و شهری برگزار شد، گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، برای نخستین بار در  کشور، مبلغ ۲۱میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان امور اجتماعی کشور به تجهیز مدارس حاشیه‌نشین و محروم استان اختصاص یافت.

وی افزود: این اعتبار بر اساس نیازسنجی انجام‌شده توسط اداره کل آموزش و پرورش استان به مدارس مناطق محروم  تخصیص یافته است. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تجهیزات خریداری‌شده را مختص مدارس محلات حاشیه‌نشین شهرستان‌ها و شامل میز و صندلی، کامپیوتر و لپ‌تاپ، پرینتر، دستگاه فتوکپی، اسکنر، ویدئو پروژکتور، دستگاه آب سرد‌کن و دیگر ملزومات آموزشی عنوان کرد و گفت: این تجهیزات توسط اداره کل آموزش‌وپرورش استان خریداری و صبح امروز به مدارس مدنظر ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه قزوین ازجمله استان‌های مهاجرپذیر کشور است و اغلب مهاجران آن به‌دلیل نداشتن بضاعت مالی کافی در حاشیه شهرهای استان سکونت کرده‌اند، افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین تدوین و اجرای طرح‌های پیشگیرانه ضروری است.

بیدخام ضمن تقدیر از اقدامات پیشگیرانه صورت‌گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد در طول سال‌های گذشته، تصریح کرد: باوجود اقدامات مثبت‌ صورت‌گرفته، به‌دلیل نرخ بالای آسیب‌ها در مناطق محروم، کاهش آسیب‌ها و توانمندسازی این مناطق همچنان نیازمند توجه و تلاش ویژه است. 

وی اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته، سازمان امور اجتماعی کشور اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته و اعتبار قابل‌توجهی را به توانمندسازی و تقویت زیرساخت‌ها در مناطق یادشده اختصاص داده است. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه دانش‌آموزان مناطق محروم درگیر مشکلات بسیاری همچون سوءتغذیه و فقر امکانات آموزشی و رفاهی هستند، اظهار داشت: همچنین در مناطق حاشیه‌نشین و محروم، کودکان کار و کودکان دارای والدینی با مشکلات متعدد در معرض آسیب‌های اجتماعی بسیاری قرار داشته و نیازمند توجه بیشترند.

وی اظهار امیدواری کرد که با تخصیص منابع و اعتبارات و توزیع عادلانه امکانات آموزشی، مشکلات زیرساختی این مناطق کاهش یافته و کیفیت زندگی دانش‌آموزان محروم آن افزایش یابد.

بیدخام با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مدارس و مساجد مناطق محروم برای برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمند‌سازی‌ شهروندان در معرض آسیب، افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نواحی محروم می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این مناطق مؤثر واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار