تسهیلات ارزان علاج بافت‌های فرسوده البرز

طبق آمار رسمی حدود ۲ هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در استان البرز وجود دارد که بنا به گفته معاون امورهماهنگی استاندار البرز ، بازآفرینی و بازسازی این بافت‌ها نیازمند تخصیص تسهیلات کم بهره بانکی است.
کد خبر: ۷۸۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ 19 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ علی درویش پور در نشست ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده استان البرز گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور درحوزه آسیب‌های اجتماعی وجود بافت‌های فرسوده شهری است که باید به این موضوع اهتمام جدی داشت.

وی ادامه داد: براین اساس در طرح بازآفرینی باید شهرداران پیشرو باشند و با بکارگیری  مشاوران به راحتی می‌توان نیازهای اصلی و ضروری شهروندان را طی اجرای بازآفرینی لحاظ کرد. 
معاون استاندار البرز اظهار داشت: تمام دستگاه‌های خدمترسان برای تسریع در روند اجرای بازآفرینی اهتمام داشته باشند و شهرداران به صورت منظم از روند اجرای طرح گزارش ارائه کنند.

یک/ سوم جمعیت استان البرز در بافت‌های‌فرسوده و غیرمقاوم این سکونت دارند که زنگ خطری برای وقوع بحران به ویژه در زمان حوادث طبیعی است.

اکنون ۷۸۵هکتار بافت فرسوده، حدود ۴۰۰هکتار سکونتگاه غیررسمی و ۱۲۰۰ هکتار بافت ناکارآمد در استان البرز داریم که در مجموع بیش از ۲ هزار هکتار است.

استان البرز بیش از ۴۰۰ کیلومتر گسل زلزله دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار