معاون سیاسی و اجتماعی استاندار بیان داشت:

لزوم زدودن چهره امنیتی از سیستان و بلوچستان/ بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در حل مشکلات استان

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استان برای رسیدن به توسعه، نیاز به تصویر سازی مثبت در سطح ملی دارد، از جامعه شناسان خواست با نقد جسورانه آسیب های اجتماعی و مسایل شهری و ارایه مشورت و نظرات کارشناسی در فضایی غیر احساسی، به مسوولان استان در راه توسعه کمک کنند.
کد خبر: ۷۸۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷ 21 September 2019

 

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان علي زینی وند صبح روز جمعه در دیدار با جمعی از جامعه شناسان؛ استان را به دلیل گستردگی جغرافیایی و پیچیدگی مسایل، یک استان با چالش های متعدد عنوان کرد و استفاده از نظرات نخبگان و صاحب نظران حوزه های مختلف را از سوی مدیران مهم برشمرد.

وی همچنین به اهمیت کار تشکلی برای هم افزايي نظرات افراد و تاثیر گذاری بر تصمیمات مدیران اجرایی تاکید کرد و گفت: در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها از مشورت نخبگان استفاده می شود.

معاون استاندار اظهار داشت: نقش نخبگان در تبيين بيشتر ادبيات هم گرايي و هم افزايي در استان حائز اهميت است.

زيني وند با بيان اينكه انتقادات بايد بر روی مشکلات استان و بیان آسیب های اجتماعی باشد؛ تصريح كرد: اكثر انتقادات بیشتر روی مطالبات صنفی و مدیریت ها است که اغلب جنبه سیاسی دارد.

وی با اشاره به وجود آسیب های متعدد اجتماعی در سیستان و بلوچستان که معلول عوامل دیگر هستند، خواستار توجه جامعه شناسان به علل ایجاد آسیب ها و دادن مشورت به مدیران شد و از مدیران استان خواست برای برون رفت از روز مره گی و هدر نرفتن فرصت مدیریتی در اختیارشان، از نظرات نخبگان بهره گیرند.

 مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این نشست با بیان اینکه در نظر است جلسات متعددی با کارشناسان حوزه های فرهنگی و اجتماعی برای بررسی علل آسیب های اجتماعی و دیگر مسایل استان برگزار شود، هدف از برگزاري اين نشست را استفاده از نظرات اساتید دانشگاه و جامعه شناسان عنوان کرد.

محمد میهنی حاشیه نشینی، فقر، زنان بدسرپرست، اعتیاد و ازدواج ها و طلاق های ثبت نشده را از جمله آسیب های اجتماعی استان ذكر کرد و افزود: نیاز است جامعه شناسان استان، برای کاهش این آسیب ها حساس باشند.

همچنين در اين نشست تعدادی از اساتید دانشگاه و دانش آموختگان رشته جامعه شناسی به بیان دیدگاه های خود پرداخته و آموزش مدیران در مباحث توسعه، آسیب شناسی مشکلات بدون توجه به مسایل قومی و مذهبی، توجه به مشارکت های مردمی در پروژه های عمرانی، همکاری ادارات با دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی، توجه به حاشیه نشینی، استفاده از سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی و نیاز به پذیرش انتقادات جامعه شناسان از سوی مدیران استان را از دغدغه های خود بر شمردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار