مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام

تخصیص 205 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال زایی در روستاهای ایلام

مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام از اختصاص ۲۰۵ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی در روستاهای استان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ 06 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سیدحسینعلی موسوی اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل سهم اعتبارات اشتغالزایی و تفاهم نامه فی مابین معاونت روستایی و دفتر مناطق محروم و بنیاد علوی اختصاص یافته است.

وی افزود: با کمک این میزان اعتبار ۳۹ طرح با ظرفیت اشتغالزایی ۴۳ نفر سال گذشته اجرا شد و امسال نیز دولت از محل تسهیلات روستایی نیز برنامه هایی برای ایجاد اشتغال در روستاها دارد.

مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام ادامه داد: این دفتر از همه سرمایه گذارانی که قصد اجرای طرح در مناطق روستایی استان ایلام داشته و خواهان ایجاد اشتغال و توسعه روستایی هستند، استقبال می کند.

موسوی با تبریک روز ۱۵ مهر که به نام روز روستا و عشایر نامگذاری شده گفت: این روز یکی از مناسبت های مهم در تقویم کشور است که با هدف تجلیل از خدمات ارزنده کشاورزان بی ادعا و زحمت کش جامعه که نقش مهمی در تولید و خودکفایی کشور دارند، گرامی داشته می شود.

وی روستا را نماد اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: مردم روستا با تکیه بر توانمندیهای محلی و حمایت همه جانبه سعی در تقویت بنیه اقتصادی کشور دارد و علاوه بر تامین مایحتاج زندگی خود در تامین مواد غذایی کشور نیز نقش مهمی دارند.

وی اظهار داشت: بدون شک حمایت از طرح های اشتغالزا و خانگی روستا نقش مهمی در ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم روستا دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تداوم حمایت های دولت از روستائیان و عشایر علاوه بر رونق تولید از مهاجرت آنان به شهرها پیشگیری شود تا هم شاهد شکوفایی و رونق تولید در روستاها باشیم و هم از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی و اقتصادی جلوگیری کنیم.

از مجموع ۵۸۰ هزار نفر جمعیت استان ایلام بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ بیش از ۱۸۴ هزار نفر در ۶۰۱ روستا زندگی می کنند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار